Infractorii folosesc tot mai des inteligența artificială pentru a-și păcăli victimele să le spună parole și date bancare, avertizează specialiștii în securitate cibernetică.
Fenomenul se numește inginerie socială, iar cei mai vulnerabili sunt vârstnicii sau cei care au acces la informații sensibile. Atacatorii ajung să își manipuleze victimele prin apeluri telefonice, mesaje text, email-uri, pe diverse platforme online sau chiar față în față.
Pentru a câștiga încrederea victimei, infractorul pretinde de multe ori că este cineva drag sau că reprezintă o instituție, o companie sau cineva cu autoritate.
Apoi, atacatorii pot folosi stimuli emoționali, fie pozitivi, spunându-i victimei că a câștigat un concurs, ori că poate primi o reducere; sau stimuli negativi, de pildă, îi spun că ceva grav s-a întâmplat cu cineva drag sau că cineva a încercat să îi fure bani din cont.
Citeşte informaţiile integral in articolul publicat de ŞtirileProTV.ro