Misterioasa aplicație chinezească de haine ce a ajuns la fel de populară ca Amazonul

Misterioasa aplicație chinezească de haine ce a ajuns la fel de populară ca Amazonul

Aplicația brandului chinezesc de modă Shein, o companie misterioasă, a reușit într-un timp extrem de scurt să câștige, prin TikTok, o mare de fani din întreaga lume.

Este şi subiect de știri după ce, în SUA, a ajuns să fie descărcată de mai mulți oameni decât binecunoscuta aplicație a Amazon. Experții în retail și tehnologie sunt uimiți de evoluția rapidă și spun că Shein a ajuns să bată branduri ca Zara sau H&M la propriul joc.

Și asta pentru că produce haine mai rapid, mai ieftin și a creat infrastructura tehnologică prin care își atrage și-și păstrează clienții.

”Fac ca moda rapidă să pară că se miscă precum melcul. Au schimbat modelul”, spune pentru CNN Business Erin Schmidt, analist la Coresight Research.

ADVERTISING

Termenul de modă rapidă (fast fashion) este folosit de retaileri pentru a defini procesul prin care modelele ce apar pe podiumurile prezentărilor de modă sunt preluate rapid și produse ieftin, ajungând imediat în magazinele de larg consum.

Ceea ce face Shein e să ofere puncte utilizatorilor, de fiecare dată când accesează aplicația. Cu cât mai multe puncte strânge un utilizator, cu atât mai mare e reducerea pe care o primește când achiziționează produse.

Clienții sunt premiați pentru orice activitate, de la faptul că deschid aplicația, la urmărirea transmisiilor live sau participarea la concursuri de modă.

ADVERTISING

Asta a făcut ca aplicația să creeze un soi de dependență. Sunt tinere care povestesc că, înainte de culcare, ultimul lucru e să mai intre pe aplicație să mai strângă niște puncte.

O clientă spune că deja a încetat să mai cumpere ceva de la H&M, pentru că găsește pe Shein același tip de produse, dar mult mai ieftine.

Foarte puține date cunoscute despre Shein

Inițial numele acestui brand a fost ZZKKO, când a fost lansat în China, în 2008, de Chris Xu. Acesta a folosit experiența dobândită ca și consultant în marketing și SEO, pentru a crea algoritmii din spatele actualei platforme.

La început, compania vindea doar rochii de mireasă, după care a extins gama de articole pentru femei și și-a schimbat numele în ”Sheinside”. În 2015, compania s-a rebranduit iar, în căutarea unui nume care să fie mai ușor de reținut și de căutat online.

ADVERTISING

Însă succesul a venit odată cu pandemia. Până în octombrie anul trecut, deja devenise cea mai mare companie de haine cu vânzări exclusiv online.

Doar în prima jumătate a acestui an, aplicația Shein a fost descărcată de peste 81 de milioane de utilizatori din întreaga lume. La mijlocul lui mai, pentru puțin timp, chiar a întrecut Amazon, care era până atunci cea mai descărcată aplicație în SUA, atât din Google Play, cât și din AppStore.

Amazon și-a recâștigat coroana, dar, în orice caz, competiția a rămas extrem de strânsă, având în vedere că în ultimele luni Shein se bucură de o și mai mare popularitate.

În august anul trecut, valoarea companiei era de 15 miliarde de dolari. La începutul acestei veri, suma se dublase la 30 de miliarde de dolari, având venituri anuale de 10 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, detalii despre modul în care funcționează compania rămân un mister. Reprezentanții companiei nu oferă informații și refuză interviurile. Site-ul firmei, de asemenea, nu oferă detalii nici despre sediu, d-apăi despre povestea din spatele brandului.

Tocmai de aceea, unii dintre clienți au început să-și pună întrebări despre metodele prin care sunt fabricate hainele sau le sunt colectate datele. Însă alții și alții sunt atrași zilnic pe aplicație.

Shein e extrem de populară printre adolescenții Generației Z, care utilizează TikTok-ul. De altfel, sunt chiar dese postările cu comenzi de 1.000 de dolari sau chiar mai mari. Compania investește mult și în promovarea prin influenceri.

Și organizează chiar și evenimente online, cum ar fi prezentări de modă și concerte.

shein
Foto: captură Instagram/Addison Rae


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇