Deputatul USR Filip Havârneanu anunţă că a iniţiat un proiect de lege care prevede că şoferii care lucrează pentru companii de ride sharing gen Uber sau Bolt pot folosi banda specială destinată transportului public, aşa cum se întâmplă în cazul taximetrelor.
Havârneanu susţine, într-un comunicat de presă, că de această facilitate beneficiază în prezent conducătorii auto care transportă persoane în regim de taxi şi solicită ca banda specială să poată fi utilizată şi de şoferii care lucrează pentru companiile de ride sharing.
“Prin folosirea benzilor de circulaţie pe care administraţiile locale le-au pus la dispoziţie autobuzelor sau troleibuzelor, am putea preveni aglomeraţia sau ambuteiajele. Putem lua în calcul mai puţină tensiune în trafic determinată de blocaje şi presiunea timpului.
Pe de altă parte, eliminăm discriminarea care există între şoferii clasici de taxi şi cei la Uber sau Bolt, întrucât ei practică, în definitiv, acelaşi tip de servicii. Contribuim de asemenea şi la creşterea mobilităţii urbane“, afirmă deputatul USR Filip Havârneanu.
Taxiuri cu până la 9 locuri
Totodată, Havârneanu declară că a gândit acest proiect ţinând cont de jurisprudenţa europeană, el amintind o decizie a Curţii Europene de Justiţie care prevede că activităţile de transport de tip urban desfăşurate prin intermediul platformelor digitale sunt asimilate serviciilor de transport şi nu serviciilor de comerţ online.
Parlamentarul USR anunţă de asemenea că a iniţiat un alt proiect, prin care sunt permise în trafic taxiuri cu capacitate mai mare de patru locuri.
“Am depus un alt proiect de lege în care am solicitat taxiuri cu capacitate mai mare, iniţiativa vizând modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
Dorim să redefinim taxiul ca „autovehicul din categoria autoturisme cu până la maximum nouă locuri, inclusiv locul conducătorului auto, sau autovehicul de transport de mărfuri cu o masă maximă totală autorizată care nu depăşeşte 3,5 tone, care, pe baza autorizaţiei taxi, poate executa transport de persoane, mărfuri sau bunuri în regim de taxi”.
Este justificat acest proiect pentru că, adesea apar grupuri mai mari de patru persoane care au nevoie să utilizeze simultan un taxi, de la serviciu sau de la aeroport, iar taximetriştii, în prezent, nu pot lua mai mult de patru persoane în maşină, pentru că ar încălca normele legale în vigoare“, adaugă parlamentarul USR.