Asociația Pro Infrastructură nu are veşti bune despre stadiul lucrărilor la Autostrada Sibiu-Pitești, secţiunea 2, cea care este trasă prin peisaje ca-n Alpi, în plan având 7 tuneluri și vreo 50 de poduri și viaducte.
Constructor este asocierea turcă Mapa-Cengiz care trebuie să se ocupe de cei 31,33 kilometri, în valoare de 4,25 miliarde lei plus TVA.
Contractul s-a semnat în februarie 2022 și a avut ordin de începere la 1 iulie 2022, cu 18 luni proiectare, plus 50 de execuție.
"După câteva luni de la expirarea (în decembrie 2023) perioadei de proiectare a fost autorizat doar un ciot de 2 kilometri fix în capătul de la Boița, zona cea mai ușoară a lotului.
Momentan în acest punct se "muncește" la un singur viaduct: jumătate din timp forezele mai mult stau, după vreo 6 luni de la startul lucrărilor, încă se execută piloți forați, nu sunt gata toate fundațiile și abia se văd primele elevații ieșite din pământ", arată Asociația Pro Infrastructură pe Facebook.
Asociaţia de profil scrie că acest stadiu este puţin spus dezamăgitor, pentru că "volumul total de lucrări pe tot tronsonul este poate de 50-60 de ori mai mare, iar ceea ce a "demonstrat" asocierea turcă până acum este doar că nu-și va termina treaba în următorii 7 ani, nici vorbă în 50 de luni cât prevede contractul".
Ce s-a mai întâmplat în rest? Aparent, studiul geotehnic se apropie în sfârșit de finalizare după ce în vara 2024 s-a închis DN7 pentru accesul forezelor, care încă pot fi zărite în teren.
O veste bună ar fi că timid, de câteva zile, "turcii s-au urnit să-și croiască un drum de acces către tunelul Robești, semn că aici așteaptă emiterea autorizației de construire în curând".
„Ne mai auzim prin ianuarie 2026, asta dacă nu cumva se va întâmpla o revoluție pe șantier și vom fi nevoiți să vă oferim informații proaspete”, încheie Asociația Pro Infrastructura.