A fost haos, vineri dimineață, în Gara de Nord din Capitală, timp de câteva ore, după ce sistemul electronic de informare a călătorilor a cedat complet.
Nici tabelele de teleafișaj, nici panourile de informare de pe peroane și nici instalația de sonorizare nu au mai funcționat. De asemenea, camerele de supraveghere din incinta gării au fost afectate.
Repartizarea călătorilor pe cele 14 linii (opt peroane) se face de regulă cu doar câteva minute înainte de sosirea în stație, iar în lipsa sistemului electronic, pasagerii sunt complet dependenți de anunțurile punctuale oferite verbal de angajați.
Spotmedia.ro a întrebat CFR SA când s-a produs defecțiunea și ce a cauzat-o.
„În jurul orei 01:50, instalația IRIS din Complex Bucuresti Nord, tabelele de afisaj, instalația de sonorizare și camerele de supraveghere din stația CF Bucuresti Nord – Grupa A nu au funcționat, din cauza unui deranjament, respectiv ca urmare a unei avarii la o conductă dintr-un birou al Sucursalei Regionale de Căi Ferate București.
În consecință, apa s-a infiltrat în sala cu echipamentele de telecomunicații, ulterior fiind luate măsuri operative pentru remedierea deranjamentului”, a transmis CFR SA, la solicitarea Spotmedia.ro.
Repunerea în funcțiune a sistemelor de o informare a durat ore întregi.
„Pentru remedierea deranjamentului a fost necesară eliminarea apei din sala cu echipamente de telecomunicații, au fost demontate echipamentele afectate de infiltrarea apei și au fost mutate în laboratorul radio-telecomunicații pentru reparații.
Pentru echipamentele care nu au putut fi demontate s-a acționat la fața locului.
În jurul orei 06:30 a fost remediată instalația IRIS și instalația de sonorizare a stației CF Bucuresti Nord, a fost suplimentat personalul cu 2 informatori și cu un monitor, de la CFR Călători, pentru a aviza publicul călător prin instalația de sonorizare, cu informații referitoare la circulația trenurilor.
În jurul orei 10:05 au fost remediate tabelele de afişaj, iar la ora 10:20 au fost remediate camerele de supraveghere din stația București Nord”, a mai transmis CFR SA pentru Spotmedia.ro.
Prin Gara de Nord trec zilnic aproximativ 10.000 de pasageri, iar blocajul sistemului a provocat confuzie, aglomerație și întârzieri în găsirea peroanelor și a trenurilor.