Biroul Permanent al Camerei Deputaților a aprobat, miercuri, un memorandum care conține mai multe măsuri de reorganizare care vor duce la reducerea cu 240 posturi a numărului de posturi alocate compartimentelor.
Cei care au ajuns la vârsta de pensionare vor fi obligaţi să se pensioneze, iar cei care cumulează pensia cu salariul, detaşaţii la alte instituţii sau cei care au solicitat suspendarea din motive personale, sunt vizaţi de reorganizare.
Încetează şi procedurile de desfăşurare a concursurilor de angajare, iar pentru concursurile încheiate, pentru care nu au fost finalizate procedurile de angajare, se propune ca acestea să nu mai fie continuate.
Evaluarea profesională a angajaţilor, ce va fi organizată în perioada următoare, se va desfăşura în conformitate cu un set de norme aprobat de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor.
Astfel, pentru punerea în aplicare a reducerilor de personal pe durată nedeterminată, se va proceda, în ordine, Ia:
- încetarea raporturilor de serviciu ale personalului căruia i-a fost aprobată continuarea activităţii după împlinirea vârstei de pensionare;
- încetarea raporturilor de serviciu sau a contractelor individuale de muncă, după caz, ale personalului care cumulează pensia cu salariul, indiferent de tipul de pensie: pensie de serviciu, pensie în sistemul public sau pensie militară;
- demararea procedurilor de pensionare de către persoanele care îndeplinesc condiţiile, conform legii şi, ulterior, încetarea raporturilor de serviciu sau de muncă ale acestora;
retragerea acordului angajatorului în cazul suspendării la cerere din motive personale, a raportului de serviciu sau de muncă; - clarificarea situaţiei personalului detaşat la alte instituţii;
- încetarea procedurilor de derulare a concursurilor aflate în desfăşurare; pentru concursurile încheiate pentru care nu au fost finalizate procedurile de angajare, se propune ca acestea să nu mai fie continuate;
- neaprobarea exercitării atribuţiilor de coordonator la compartimente şi, implicit, neacordarea plăţii suplimentare a acestui personal.
Memorandumul arată că, după aplicarea măsurilor de mai sus, în funcţie de numărul de personal raportat la numărul de posturi alocate într-un compartiment şi raportat la numărul de posturi de execuţie propuse a fi reduse, personalul va fi redistribuit sau evaluat, după caz.
- Documentul se referă şi la evaluarea profesională care se va efectua conform următoarelor criterii:
- studiile absolvite, ca nivel şi specializare;
- experienţă în domeniu (vechime pe post);
- calificativele obţinute în ultimii 2 ani;
- testarea profesională;
- situaţia disciplinară.
Reducerea cheltuielilor de organizare şi funcţionare va avea în vedere şi măsuri de eficientizare a consumurilor specifice.
Memorandumul urmează să intre la vot în plen, săptămâna viitoare.
Documentul a fost adoptat de Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor, singurul grup parlamentar care s-a opus fiind cel al AUR.