Rezultatele obținute de elevii de clasa a opta la testele inițiale Brio la Matematică, cât și la cele de Limba și Literatura Română pot fi utilizate pentru predicția rezultatelor acestora la Examenul de Evaluare Națională.
În urma unei analize realizate de Brio.ro, la solicitarea ISJ Iași, care la începutul anului școlar a derulat o evaluare inițială a competențelor tuturor elevilor de gimnaziu și liceu, a reieșit că notele obținute de elevi la simularea Evaluării Naționale au fost foarte apropiate de notele obținute de aceștia la testele Brio. Astfel, dacă un elev a obținut o notă sub 4 la testul inițial , probabilitatea ca acesta să obțină o notă peste 5 la simularea Evaluării Naționale este foarte scăzută. În același timp, dacă un elev a obținut o notă peste 4 la testul inițial, probabilitatea ca acesta să obțină o notă mai mică de 5 la simularea Evaluării Naționale este foarte mică.
Această acțiune a permis corelarea celor două seturi de rezultate. Analiza realizată are la bază un eșantion de aproape 7000 de elevi de clasa a opta, ceea ce reprezintă peste 87% din numărul total de elevi de clasa a VIII-a din Județul Iași, rezultatele având astfel un grad foarte ridicat de reprezentativitate statistică. Întreaga analiză se regăsește la următorul link: https://brio.ro/assets/public/documents/Raport-analiza-SimEN-vs-InitBrio-Judetul-Iasi_2024.pdf
Studiul a fost realizat la solicitarea ISJ Iași, care a pus la dispoziția Brio rezultatele elevilor de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale. Aceste rezultate au fost transmise anonimizat, în baza codurilor unice ale tuturor elevilor (diferite de codurile din SIIIR) generate de ISJ Iași pentru derularea evaluării inițiale din luna septembrie. Astfel, Brio.ro nu a deținut în niciun moment date despre numele sau alte caracteristici ale elevilor care ar putea ajuta la identificarea acestora.
Evaluarea inițială pe care Inspectoratul Județean Iași o desfășoară deja de 3 ani și care, cu sprijinul Brio a devenit anul acesta complet digitală și standardizată (pentru Limba Română și Matematică) are ca scop realizarea unei diagnoze obiective privind nivelul de pregătire a elevilor și stabilirea de demersuri educaționale eficiente atât la nivelul unităților de învățământ, cât și la nivel județean. Evaluarea inițială a acoperit un număr de 10 discipline de studiu (Limba și Literatura Română, Matematică, Istorie, Limba Franceză, Fizică, Biologie, Chimie, Informatică, Geografie, Limba Engleză,) pentru elevii din clasele V-XII.
„Criza pandemică a adâncit decalajele în învăţare și a evidențiat vulnerabilitățile sistemului de educație românesc. În acest context, am început, în septembrie 2021, un demers de testare inițială a elevilor de gimnaziu și liceu care s-a derulat în variantă clasică în primii doi ani, iar în toamna acestui an școlar am decis că este momentul să facem un pas înainte şi să mergem către ceea ce înseamnă digitalizare în educaţie şi, de asemenea, să conducem acest proces de evaluare către o platformă care să genereze rapoarte foarte nuanţate şi care să ne pună la dispoziţie o hartă relevantă a nivelului de pregătire. Putem spune în acest moment că avem date care să ne ajute să generăm programe de învățare adaptate nevoilor reale ale elevilor noștri.”, a menţionat prof. dr. Luciana Antoci, Inspector Școlar General al I.S.J. Iași.
„Evaluarea predictivă este una din cheile pentru planificarea rațională a intervențiilor în educație - pentru elevi și părinți, pentru profesori, directori de școli și în cele din urmă pentru managementul întregului sistem educațional (inspectorat, minister). Iar Brio, împreună cu colegii din Inspectoratul Județean Iași, a demonstrat cum poate fi folosită știința evaluării educaționale, punând evaluarea predictivă în slujba unei educații de succes”, a spus Dragoș Iliescu, CEO Brio.