„Eroi din Viitor” - un exercițiu pentru reducerea abandonului școlar

„Eroi din Viitor” - un exercițiu pentru reducerea abandonului școlar
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Asociația EduAct își consolidează misiunea de a pregăti elevii pentru viitorul lor profesional încă de la ciclul de învățământ primar, participând astfel la prevenirea abandonului școlar prin programe care transformă mediile de învățare aflate la risc.

După trei ani de implementare, programul „Eroi din Viitor implementat de Asociația EduAct în Călărași s-a extins dincolo de simpla remediere școlară, devenind un hub educațional. Programul oferă sprijin after-school pentru literație primară (scris, citit, matematică) într-o școală cu doar două săli de clasă, identificată de Banca Mondială cu risc de abandon școlar în „Atlasul zonelor rurale marginalizate”, dar și un ecosistem complet: spații verzi, teren de sport, dotare cu laptopuri, locuri de joacă, masă caldă și experiențe educaționale variate.

De la nevoie la univers școlar

„Eroi din Viitor” a pornit ca răspuns direct la o nevoie critică: prevenirea abandonului școlar în rândul elevilor din școlile aflate la risc. În primul an, programul s-a concentrat pe educația non-formală, dar pe parcurs a fost modelat pentru a răspunde celor mai importante nevoi educaționale ale elevilor. În cel de-al treilea an de implementare, a luat forma unui after-school de două ore și jumătate, în care copiii primesc sprijin școlar și masă caldă. Lipsa sprijinului parental unanim acasă și resursele limitate din școală îi fac pe acești copii să nu își pună bazele unei structuri de învățare încă de la o vârstă fragedă.

Programul asociației EduAct, cărora li se alătură anul acesta Pepcolandia, sprijină 97 de elevi prin dezvoltarea abilităților de scris, citit și matematică, în moduri mai prietenoase și interactive. Elevii se familiarizează cu utilizarea laptop-urilor în exerciții gamificate, participă la experiențe virtuale prin parteneriat cu Cambridge School of Bucharest și își dezvoltă pasiunea pentru lectură prin accesul la prima lor bibliotecă.

Un copil care nu învață să citească bine în clasele primare va avea dificultăți toată viața. «Eroi din Viitor» și-a propus să facă exact cum spune și numele programului: după 8 ani de intervenție într-o școală, să vedem că s-a schimbat procentul celor care termină 8 clase. Prin toate experiențele pe care le aducem în universul copiilor, dorim să le dăm încredere în ei, încredere că educația le schimbă viața și încredere că viitorul lor promite,” a declarat Ioana Breazu, fondator EduAct.

Educația a continuat și pe timpul verii

Deși structurat după calendarul școlar, programul „Eroi din Viitor” a inclus, pentru al doilea an consecutiv, o școală de vară. Aceasta nu doar că a consolidat noțiunile acumulate pe parcursul anului, dar a expus copiii și la informații și experiențe noi.

Prin parteneriatele cu companiile care susțin programul, Asociația EduAct consolidează importanța colaborării între sectorul privat și inițiativele civice pentru a construi un viitor mai bun pentru miile de elevi aflați în unități de învățământ identificate de Banca Mondială cu vulnerabilitate educațională.

*Asociația EduAct a fost desemnată câștigătoare în cadrul programului Pepcolandia 2025, o inițiativă susținută de PEPCO România și coordonată la nivel național de Asociația pastel.

Despre Pepco România: Pepco este lanțul de retail european cu cea mai rapidă creștere, oferind îmbrăcăminte pentru întreaga familie și bunuri de uz casnic. Motto-ul rețelei „Descoperă calitatea, bucură-te de preț” atrage în fiecare lună milioane de clienți. La nivel de grup, Pepco desfășoară activități extinse în domeniul dezvoltării durabile pe baza unei strategii care acoperă toate domeniile ESG. Scopul companiei este de a implementa și de a oferi clienților soluții durabile prin reducerea impactului activității asupra mediului și ajută clienții să facă alegeri mai informate și benefice pentru planetă, în fiecare zi. Din punct de vedere social, își propune să diminueze inegalitățile și să ofere șanse egale la un start bun în viața de adult copiilor și adolescenților. Nu în ultimul rând, investește în dezvoltarea angajaților și îi încurajează să se implice în acțiuni de voluntariat. Pentru mai multe informații accesați www.pepco.ro. 

Despre Asociația pastel: Cu peste 40 de proiecte la activ în 4 ani de activitate, toate dedicate cu suflet celor peste 15,000 de beneficiari direcți, Asociația pastel face bine. Scopul nostru este să construim o societate unde binele este făcut cu recurență, lună de lună, sub misiunea #NicioLunăFărăOfaptăBună. Nevoile sunt multiple în România și, din acest motiv, ne îndreptăm atenția atât către copii din medii defavorizate, cât și către vârstnici, copii cu cerințe educaționale speciale, către mediu, către proiecte sociale. Fiecare lună calendaristică este dedicată unui proiect, iar suplimentar, alături de partenerii noștri desfășurăm și proiecte de CSR dedicate. Mai multe detalii despre proiectele noastre aici: https://asociatiapastel.ro/. Suntem prezenți și pe Social Media: LinkedIn, Facebook, Instagram, TikTok. Asociația pastel continuă viziunea agenției de comunicare pastel, care în 2018 a lansat un program de comunicare internă prin care întreaga echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇