Teodor Stoica, Genesis Property: 7 strategii pentru atragerea și retenția talentelor în 2023

Teodor Stoica, Genesis Property: 7 strategii pentru atragerea și retenția talentelor în 2023

Contextul economic actual, deși incert, reprezintă o oportunitate pentru companii să investească în atragerea și retenția de talente pentru a consolida echipa și a asigura expertiză valoroasă pentru viitor.

Pe măsură ce temerile legate de recesiune cresc și având în vedere schimbările semnificative din piața muncii în ultimii ani, angajatorii au însă nevoie mai mult ca oricând de strategii eficiente, adaptate nevoilor și valorilor companiei, dar și contextului și tendințelor din piață, pentru a găsi și păstra specialiști de top. Prin urmare, 2023 este de așteptat să accelereze inițiativele angajatorilor pentru atragerea și retenția talentelor, ținând cont aspecte tot mai diversificate, precum diferențele dintre generații, stilul de lucru și de viață sau planurile pentru viitor.

Prejudecățile cognitive pot afecta procesul de recrutare

75% dintre angajatori iau o decizie privind recrutarea unui candidat în primele 16 minute de interviu, potrivit unui studiu internațional. Astfel, pe lângă criteriile din CV și rezultatele probelor de evaluare, angajatorii au tendința să încline către candidați cu care rezonează și care demonstrează valori comune, putând adera mai ușor la cultura organizațională.

ADVERTISING

Recrutorii se confruntă astfel cu prejudecăți cognitive care pot descalifica talente și care ar trebui evitate pe cât de mult posibil, diversitatea echipei și versatilitatea abilităților și experienței fiind benefică pentru atragerea de talente și consolidarea unei echipe puternice. Cele mai bune modalități de a evita prejudecățile cognitive în procesul de recrutare sunt conștientizarea acestora, pentru a le recunoaște atunci când influențează procesul decizional, interviurile structurate și criterii de evaluare obiective. Angajarea persoanelor diferite reprezintă de asemenea o modalitate de a spori inovația și de a dezvolta cultura organizațională.

Toate categoriile de candidați ar trebui luate în considerare în procesul de recrutare

În contexte economice incerte, unele companii au tendința să restrângă echipa, ca măsură preventivă prin care să atenueze riscurile și dificultățile asupra business-ului în perspectiva unei crize. Tendința este benefică angajatorilor care acționează la polul opus și profită de atenuarea deficitului de talente pentru a-și consolida echipa. În egală măsură, strategiile pentru atragerea de specialiști valoroși trebuie să ia în calcul și categorii subapreciate de candidați, precum tinerii aflați la început de carieră sau persoanele cu dizabilități, creând astfel o organizație axată pe diversitate și incluziune. Concentrarea și angajarea talentelor de obicei subapreciate poate veni cu multe avantaje, companiile diverse având cu 70% mai multe șanse de a cuceri noi piețe, conform unui raport, iar în cele din urmă, concentrarea asupra talentelor de obicei subapreciate va îmbunătăți diversitatea în cadrul companiei.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Companiile ar trebui să investească în dezvoltarea specialiștilor cu potențial, în ciuda contextului economic

Mediul de business a traversat în ultimii ani numeroase transformări, iar atragerea și păstrarea talentelor a reprezentat o provocare pentru majoritatea companiilor care vor să câștige „războiul pentru talente”. În acest sens, 63% dintre recrutori spun că lipsa de talente este cea mai mare problemă, iar conform unui alt sondaj, 63,3% dintre companii spun că păstrarea angajaților este de fapt mai dificilă decât angajarea lor.

Deși în prezent tendința de pe piața muncii, cel puțin la nivel global, constă în disponibilizări preventive, această perioadă reprezintă o oportunitate pentru companii de a investi timp și resurse în specialiștii cu potențial, care sunt în această perioadă neglijați. În același timp, investițiile în dezvoltarea personală și profesională a echipei existente și inițiativele pentru wellbeing-ul acesteia cresc atractivitatea și competitivitatea companiei în piața muncii. Angajații se vor simți, astfel, mai apreciați și vor deveni loiali și conectați la valorile companiei, chiar și după ce situația economică se ameliorează.

ADVERTISING

Cultura, viziunea, valorile și strategia companiei, esențiale în atragerea și păstrarea talentelor

Cultura companiei are un rol esențial atât în cazul procesului de recrutare, cât și în cazul celui de onboarding. În plus, discuțiile despre viziune și valorile pot filtra mai rapid persoanele nepotrivite pentru job și contribuie la atragerea candidaților potriviți, iar pe termen lung, îmbunătățirea culturii companiei va contribui atât la retenția angajaților, cât și la profitabilitatea companiei.

Studiile arată că doar 40% din forța de muncă știe obiectivele, strategiile și tacticile companiei lor, în timp ce 47% dintre persoanele care caută în mod activ un nou loc de muncă indică cultura companiei ca fiind principalul motiv pentru care doresc să plece. În plus, conform unui studiu intitulat „Rolul culturii la locul de muncă în recrutarea talentelor de top”, 98% dintre angajatori și 97% dintre profesioniști sunt de acord că potrivirea între specialiști și angajatori este importantă.

De asemenea, 81% dintre recrutori consideră că, candidații sunt mai puțin predispuși să plece atunci când lucrează pentru o organizație în care se potrivesc bine din punct de vedere ideatic și cultural și 85% cred că aceștia vor performa mai bine la locul lor de muncă. Având în vedere importanța acestui aspect, potrivit studiului anterior menționat, 90% dintre profesioniști au cercetat cultura unei companii înainte de a accepta un rol în cadrul acesteia. Dintre aceștia, 69% au făcut acest lucru punând întrebări în timpul interviului. Companiile ar trebui așadar să dezvolte din ce în ce mai mult inițiative pentru a atrage candidații potriviți și a-i menține conectați la cultura organizațională.

Transparența privind bugetele, stabilitatea financiară și potențiale provocări

Și transparența este un factor esențial atât pentru relația angajator-angajat, cât și pentru cea dintre candidați și recrutor, în special în contextul economic dificil. Mai mult, stabilitatea financiară este un criteriu important pentru candidați, care îi poate convinge să accepte sau nu un loc de muncă. Totodată, dialogul despre potențialele probleme financiare este extrem de important.

În acest sens, cercetările publicate în 2019 de Business in the Community în cadrul raportului „Sănătatea mintală la locul de muncă” indică faptul că doar 5% dintre angajați consideră că există sprijin financiar disponibil la job. Din acest motiv, siguranța financiară oferită de către angajator și comunicarea transparentă despre chestiuni de natură financiară contribuie semnificativ la retenția angajaților.

Importanța leadershipului de calitate

Desfășurarea activității preponderent în mediul online vine atât cu oportunități, cât și cu dezavantaje, cum ar fi lipsa contactului cu liderii și cultura organizațională. Dezvoltarea managerilor este esențială în orice companie, indiferent de numărul de angajați sau de domeniul de activitate, iar leadershipul de calitate contribuie la îmbunătățirea productivității, creativității și a performanței angajaților.

În prezent, accentul cade tot mai mult pe eliminarea barierelor dintre lider și angajați și aducerea liderilor mai aproape de angajați, crescând astfel coeziunea în rândul echipei. De asemenea, în strânsă legătură cu viziunea și cultura organizațională, liderii sunt percepuți ca având cea mai mare responsabilitate pentru determinarea, consolidarea și propagarea culturii unei companii în rândul angajaților, potrivit studiului Rolul culturii la locul de muncă în recrutarea talentelor de top.

Crearea de comunități și ascultarea activă a nevoilor angajaților, cheia pentru atragerea și retenția talentelor

Mediul și modelul de lucru adaptat tendințelor viitorului au, de asemenea, un rol extrem de important în atragerea și retenția de talente. Dincolo de adaptarea spațiului de lucru la stilul de lucru și de viață al viitorului și de flexibilitatea și beneficiile pe care le oferă echipei, angajatorii trebuie să pună tot mai mult accent pe crearea de comunități din care angajații să simtă că fac parte și în care să regăsească interese și valori comune.

Evoluția spațiilor de lucru și satisfacerea nevoii oamenilor de a se integra într-o comunitate face parte din strategia Genesis Property pentru viitor. Compania transformă în prezent parcul de business Novo Park în YUNITY Park, având ca scop crearea unei platforme pentru susținerea unui ecosistem de comunități.

Conceptul YUNITY este construit pe activarea unor comunități în care experiențele relevante ale membrilor creează un mediu în care se restabilește un echilibru între viața personală și cea profesională. YUNITY Park va avea multiple destinații dedicate interacțiunii sociale, un amfiteatru și o pădure urbană, toate fiind elemente ale unui concept complex destinat nevoilor oamenilor din viitor, nu doar din prezent.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇