MOL România se delimitează de orice practică anticoncurențială și de orice informații care ar putea genera panică în rândul populației, se arată într-un comunicat al MOL România Petroleum Products SRL, în contextul evenimentelor recente.
În România, MOL are două modele de operare, stațiile proprii și stațiile MOL Partener, în regim de franciză, care vând carburanți MOL (au statutul de competitori direcți pentru stațiile proprii) și au o politică comercială proprie, în care MOL nu intervine, conform normelor legale în vigoare.
Așa se explică situația prețului practicat în stația MOL Partener din Beiuș și care, de altfel, nu a fost una singulară, mai multe stații aparținând și altor companii cu același profil, având o practică asemănătoare. Astfel, rețeaua MOL România nu are control asupra prețurilor practicate de stația din Beiuș sau de ceilalți parteneri-franciză, suține compania.
„MOL România înțelege circumstanțele speciale de piață și dificultățile de aprovizionare apărute în contextul conflictului din Ucraina. Prioritățile noastre sunt aliniate cu cele ale autorităților în ceea ce privește securitatea fluxului național de aprovizionare. Vom continua să comunicăm cu reprezentanții Guvernului și cooperăm pentru orice investigație”, se mai arată în comunicat.
Cu o prezență de peste 25 de ani pe piața locală, MOL România practică o politică comercială corectă și transparentă, aliniată tuturor prevederilor legale în vigoare, fiind un jucător responsabil. MOL România colaborează permanent cu autoritățile competente și comunică transparent informațiile necesare, transmite compania.
Reacția vine după ce unele stații MOL au crescut prețurile carburanților, ceea ce a declanșat panica multor șoferi români, care au luat cu asalt benzinăriile din toată țara, miercuri.
ANPC a controlat joi câteva zeci de benzinării, le-a cerut să scadă la loc prețurile și a dat amenzi de sute de mii de lei.
V.D.