Mall-urile merg mai bine în provincie decât în București

Mall-urile merg mai bine în provincie decât în București
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Redeschiderea mall-urilor a readus la lucru majoritatea celor 1,2 milioane de angajaţi care îşi desfăşoară activitatea în retail, iar primele date la o săptămână de la redeschidere arată o performanţă relativ mai ridicată a traficului pentru centrele comerciale regionale comparativ cu cele din Bucureşti, potrivit unei analize publicate, miercuri, de o companie de consultanţă imobiliară.

„Am remarcat un comportament diferit de consum, atât ca vizită în mall, cât şi la nivel de achiziţie, oraşele regionale mari fiind peste media din Bucureşti, cu mai mult de 80% din trafic recâştigat (…) O veste bună la nivelul întregii ţări este că acei consumatori care s-au întors la mall sunt cumpărători şi traficul se traduce în vânzări”

Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE
ADVERTISING

Conform analizei, această situaţie a fost favorizată de faptul că logistica afiliată unei cumpărături online este mai puţin dezvoltată în afara Bucureştiului şi a impulsionat vânzările offline din oraşele secundare, de distanţele relativ mici din oraşele de provincie, care permit clienţilor să ajungă rapid la mall, evitând mijloacele de transport în comun şi de intensificarea acţiunilor de marketing şi comunicare online.

Citește și Lista noilor măsuri care trebuie luate de mall-uri, sălile de pariuri sportive şi cele de jocuri de noroc

ADVERTISING

"Mall-urile care au comunicat în toată perioada de izolare şi care şi-au adaptat comunicarea noii normalităţi au câştigat o afinitate a publicului mai bună. De asemenea, obiceiurile de consum dobândite în ultimele luni nu trebuie desconsiderate sau minimizate, este necesar ca mall-urile să livreze mesaje acolo unde consumatorul s-a obişnuit acum să le primească, în online şi cu precădere în social media".

Luiza Moraru, Head of Property Management CEE, CBRE

Centrele comerciale cu suprafeţe de peste 15.000 de metri pătraţi, care totalizează aproximativ 3,7 milioane de metri pătraţi de spaţiu construit la nivelul României, au fost redeschise pe 15 iunie aproape complet, cu excepţia cinematografelor şi zonelor de tip food court.

ADVERTISING

Redeschiderea a coincis cu lansarea perioadei de promoţii în marile magazine de fashion şi accesorii, acestea reprezentând 40-50% din suprafaţa unui centru comercial.

Când își vor reveni mall-urile bucureștene

Potrivit estimărilor CBRE, proiectele comerciale din oraşele regionale vor continua să înregistreze rezultate în creştere cel puţin până în toamnă, când perioada concediilor se va încheia şi cei peste 175.000 de studenţi vor reveni în Capitală.

Lipsa turismului internaţional din Bucureşti şi creşterea turismului intern va favoriza, de asemenea, vânzările centrelor comerciale din afara Bucureştiului, menţionează sursa citată.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇