Gigantul chinez al telecomunicaţiilor Huawei Technologies a raportat pentru primul semestru al acestui an cel mai mare declin al veniturilor din istoria sa.
Este consecinţa impactului sancţiunilor americane asupra afacerilor sale cu dispozitive mobile şi înaintea maturizării altor afaceri ale grupului, aflate în dezvoltare, transmite Reuters.
Compania a obţinut în primele şase luni venituri de 320,4 miliarde de yuani (49,56 miliarde de dolari).
Cel mai mare declin a fost înregistrat de divizia de consum, care include telefoanele mobile, la care veniturile au scăzut cu 47%, la 135,7 miliarde de yuani.
Marja de profit net a urcat cu 0,6 puncte procentuale, la 9,8%. În mare parte datorită creşterii eficienţei, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
În 2019, fostul preşedinte american Donald Trump a inclus Huawei pe o listă neagră de companii, interzicându-i accesul la tehnologii americane de importanţă majoră, afectând capacitatea companiei de a proiecta cipuri şi de a se aproviziona cu componente de la furnizori externi.
Sancţiunile au afectat afacerile cu telefoane mobile ale Huawei, care în trimestrul al doilea a ieşit din topul celor mai importanţi cinci furnizori din China, pentru prima oară în ultimii şapte ani, cu livrări de 6,4 milioane de unităţi, potrivit firmei de consultanţă Canalys.
În 2019, divizia de consum a generat peste jumătate din veniturile grupului.
Veniturile diviziei de echipamente de telecomunicaţii a Huawei au scăzut la rândul lor cu 14% în primul semestru, declin care, potrivit unui purtător de cuvânt, a avut loc, parţial, din cauză încetinirii instalării de reţele 5G.
Huawei încearcă să se dezvolte în sectorul software şi domenii care nu sunt expuse presiunilor americane, potrivit unui memo intern din partea fondatorului şi CEO al grupului Ren Zhengfei, din luna mai.
”Obiectivul nostru este să supravieţuim şi să o facem sustenabil", a spus Eric Xu, preşedinte prin rotaţie al Huawei, într-un comunicat privind rezultatele grupului.
Veniturile semestriale ale diviziei de servicii pentru companii au urcat cu 18%, la 42,9 miliarde de yuani.
Huawei îşi dezvoltă puternic divizia de servicii cloud, care şi-a mărit de peste două ori cota de piaţă în China, la 20%, potrivit Canalys.
Citeşte şi: