Ce se așteaptă de la operatorii FMCG și Food Retail după 1 august

Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Criza preţurilor la energie şi resurse energetice de la începutul anului 2022 a fost şi punctul de start al valului de promoţii de preţ cu niveluri tot mai ridicate de discount oferite fie de furnizori, fie de retaileri, fie de ambii. Apoi, perturbaţiile create de războiul declanşat de Rusia în Ucraina au amplificat inflaţia şi au menţinut-o la nivel ridicat. Mulţi furnizori au internalizat o parte din creşterile de costuri şi au continuat să ofere promoţii de preţ, iar marile lanţuri de retailerii, fără excepţie, au elaborat campanii ample de loializare bazate pe scheme de reduceri de preţuri sau / şi sute ori chiar mii de produse incluse în promoţii cu discount ridicat. Asta este parte din istoria ultimilor trei ani şi jumătate în industria bunurilor de larg consum.

Ce e relevant pentru momentul actual este că mai sus descrisa conduită a operatorilor din FMCG şi Food Retail din trecutul apropiat a generat aşteptări mari şi pentru viitorul apropiat. Evident, autorităţile au mizat pe faptul că, din nou, furnizorii şi retailerii îşi vor asuma o parte din scumpirile induse de majorarea accizelor şi a cotelor de TVA, fără să se întrebe dacă mai sunt resurse. Dar şi consumatorii se aşteaptă la acelaşi lucru după 1 august.

În ciuda unor reticenţe manifestate de unele segmente de shopperi în promoţiile de preţ şi în nivelurile de discount ale acestora, majoritatea au încredere suficientă, dacă nu chiar ridicată, (amănunte sunt AICI şi AICI) şi aderă la ofertele venite din partea furnizorilor şi / sau ale retailerilor. O scanare rapidă a analizelor de piaţă pe care le-am publicat de la începutul acestui an scoate la iveală nivelul înalt al vânzărilor realizate în cadrul promoţiilor de preţ în unele mari categorii de produse, aşa cum reiese din tabelul alăturat.

Şi tot din analizele de piaţă publicate de-a lungul anilor din urmă se desprinde ritmul alert al lansării de produse noi, cu caracteristici superioare sau doar versiuni noi, produse mai sănătoase sau / şi mai prietenoase cu mediul. Obişnuinţa creează aşteptări mai ales pentru brandurile cu orientare către nou. 

Aşteptările menţionate mai sus pot fi trecute în categoria certitudinilor pentru perioada care urmează. O perioadă marcată însă, pe lângă aceste aşteptări ale consumatorilor, de o mulţime de incertitudini pentru comunitatea de business din FMCG, Food Retail şi domeniile conexe, despre care am scris, pe scurt, în preambulul la tema ediţiei 2025 a Clubului de Retail. 

La Club Retail, în conferinţa „Navigând prin necunoscut”, alegem să vorbim despre certitudinile asumate de companiile lider, de brandurile puternice şi de organizaţiile reziliente şi agile, certitudini a căror însumare  oferă partenerilor lor de afaceri un teren mai solid pentru construirea propriilor planuri de afaceri. 

Au confirmat participarea ca speakeri la ediţia din acest an a Clubului de Retail un număr de 17 personalităţi ale industriei bunurilor de larg consum, aceştia fiind prezentaţi în pagina dedicată a websiteului evenimentului, www.clubrh.ro.

Evenimentul se bucură de susţinerea a 48 de companii şi branduri emblematice pentru domeniul FMCG şi Food Retail, prezentate, de asemenea, pe websiteul Club Retail.

Ediţia 12 bis a Clubului de Retail nu oferă vreo busolă infailibilă pentru navigarea prin necunoscut, dar oferă participanţilor posibilitatea de a găsi reperele necesare propriei orientări în câmpul de business. Conferinţa de la Club Retail este proiectată pentru toţi operatorii din FMCG, Food Retail şi domeniile conexe care sunt deschişi la dialog, la schimb de idei şi de informaţii, la împărtăşirea opţiunilor de lucru şi a viziunilor de dezvoltare. Aici profesioniştii din industria bunurilor de larg consum pun în comun informaţii, experienţă, idei şi se inspiră reciproc pentru o orientare mai clară a direcţiilor de business într-un mediu cu multe necunoscute.

La Poiana Braşov, între 1 şi 3 octombrie 2024, Piaţa şi partenerii săi pregătesc alte 48 de ore de conţinut de cea mai înaltă valoare, acelaşi quality business networking şi recunoscutul vibe prietenos al comunităţii create de Clubul de Retail.