eMAG se pregătește pentru al 14-lea Black Friday. Va fi cel mai mare de până acum, cu 2 milioane de produse la ofertă, dintre care 1,5 milioane vor fi la cel mai bun preț din an, a anunțat Tudor Manea, CEO al grupului eMAG, într-o conferință de presă.
În 2011, când a lansat Black Friday în România, eMAG a vândut într-o singură zi produse în valoare de 8 milioane de lei. Apoi, volumul de vânzări din ziua de Black Friday a crescut constant, de la an la an.
În 2023, la cea mai recentă ediție, vânzările au ajuns la 731 de milioane de lei, a precizat Tudor Manea.
Iar pentru 2024 eMAG estimează o crește a vânzărilor de încă 69 de milioane de lei.
„Black Friday a crescut 100 de ori, în ultimii 14 ani. Continuarea acestei creșteri nu e ușoară. Cât să mai cumpere românii, de Black Friday? Și de ce?
Studiile noastre arată că:
- 1 din 3 români cumpără pentru că face o afacere bună
- 1 din 4 cumpără ca să dea cadouri
- 6 din 10 știu deja ce vor să cumpere. Iar 1 din 5 își alege produsele în săptămâna premergătoare
- 1 din 2 e prezent la start. Multă lume vorbește deja despre un „microb” al Black Friday-ului
- intenția de cumpărare a urcat de la 56,8% anul trecut, la 58,2%
- suma pe care declară că urmează să o cheltuiască a crescut cu peste 9% și a depășit 3.000 de lei
- rămân cumva neschimbate preferințele: televizoare, electrocasnice mici, haine, telefoane mobile, mașini de spălat. Dar cresc, surprinzător, cosmeticele și produsele de home deco”, a precizat Irina Pencea, General Manager eMAG România și Senior VP eMAG Bulgaria și Ungaria.
După crearea de shop-uri pe platformă, acum eMAG a implementat 2 funcții noi, care să-i permită clientului să își găsească mai ușor produsele preferate.
„Am introdus căutarea semantică. Este una care permite să înțelegem ce vrea omul să cumpere, fără să exprime efectiv, foarte precis în cuvinte. Prin algoritmii pe care îi folosim, putem înțelege o descriere complexă pe care ne-o dă omul și să-i dăm înapoi o listă scurtă de produse. Foarte aproape de căutarea pe care o fac ei.
Ce-am lansat de curând: căutarea cu poză. De multe ori, cauți un produs mai greu de descris. Sau vezi un produs, nu vrei să-l ratezi. Îi faci o poză. Și apoi o poți introduce, ca să vezi ce avem în ofertă”, a mai spus Irina Pencea.
Potrivit lui Tudor Manea, creșterea eMAG va proveni, în perioada imediat următoare, mai puțin din creșterea numărului total de clienți și mai mult din a-i convinge pe clienții existenți să cumpere produse din mai multe categorii.
Până acum, strategia funcționează, potrivit datelor furnizare de Tudor Manea.
„eMAG în primele 6 luni ale anului fiscal – deci în perioada aprilie septembrie 2024, față de aceeași perioadă a anului trecut – a avut o creștere de 20% a vânzărilor pe platformă.
Am avut 6% mai mulți clienți, care au plasat cu 20% mai multe comenzi.
Ce ne-a ajutat foarte mult a fost că au fost foarte mulţi clienți care au început să comande din cel puțin 3 categorii. Pentru noi e foarte important. Având în vedere dimensiunea la care eMAG a ajuns, e foarte important, va fi foarte greu să generăm creștere din număr de clienți noi care vin pe platformă.
Creșterea în viitor va fi generată de a-i convinge pe clienți să comande mult mai multe produse de pe platforma noastră. Și clienții au cumpărat mai mult din categorii de folosință zilnică.
Ce ne-a ajutat să creștem? Genius. În România a ajuns la 928.000 de utilizatori. L-am lansat și în Ungaria și Bulgaria. În total, în regiune sunt 1.350.000 de clienți Genius pe platforma eMAG. Numărul de produse Genius a avut o creștere foarte mare.
Ca să creștem numărul de produse în Genius, am crescut totalul numărului de produse de pe platformă. Avem 25 de milioane de oferte de produse active pe platforma eMAG.ro. 56.000 de selleri care ne ajută să construim oferta. Pentru ei, dacă aleg să livreze din depozitul eMAG, timpul de livrare scade la jumătate”, a mai spus Tudor Manea.
Ofertele eMAG pentru 8 noiembrie
Potrivit eMAG, de Black Friday, clienții au la dispoziție,
- 3 milioane de produse cosmetice
- 1,5 milioane de produse de îngrijire personală
- 1 milion de produse fashion
- 700.000 de produse pentru casă și bricolaj
- peste 500.000 de electrocasnice mici
- 300.000 de smartphone-uri și gadget-uri
- peste 100.000 de electrocasnice mari
- 100.000 de televizoare
- 100.000 de laptopuri și echipamente IT
Produse speciale
- Peste 7.000 de vouchere de avion cu reducere de până la 45%
- Până la 72% reducere la 40.000 nopți de cazare în România
- Peste 10 kg de aur
- 88 autoturisme (dintre care 38 hibride, 33 pe benzină, 12 electrice, 5 diesel)
- Peste 100 de tone de carne de porc și mezeluri
Reducerile vor fi, în medie, de 30-35%. Iar produsele ar urma să fie livrate până pe 23 noiembrie.