Vânzările de mașini electrice și hibride s-au dublat în ultimii doi ani în România. Topul celor mai populare modele

Vânzările de mașini electrice și hibride s-au dublat în ultimii doi ani în România. Topul celor mai populare modele
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Apetitul românilor pentru mașinile electrice și hibride a crescut considerabil. Mai exact, în primele șapte luni din 2021 s-au vândut de două ori mai multe automobile prietenoase cu mediul decât în aceeași perioadă din 2019.

Iată evoluția înmatriculărilor de mașini electrice și full hibrid în țara noastră, potrivit datelor centralizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA):

ADVERTISING

Cât despre clasamentul pe mărci, românii au preferat în acest an mașini electrice de la Volkswagen (369 de unități), producătorul german fiind urmat de Hyundai (109) și Renault (102).

Cât despre mașinile plug-in hibrid, cele mai populare au fost cele de la Mercedes Benz (242), BMW (173) și, din nou, Renault (157).

Totuși, cele mai populare modele rămân cele full hibrid, cu Toyota în frunte (3.621), care e urmată de Hyundai (530) și Renault (152).

De remarcat e și faptul că avem parte de o creștere substanțială a cotei de piață deținută de acest tip de mașini în totalul înmatriculărilor, care le înlocuiesc treptat pe cele diesel. Iată evoluția comparativă:

ADVERTISING

Primele 7 luni din 2021

  • total înmatriculări: 62.442 de unități
  • mașini pe benzină: 41.511 de unități (66,5%)
  • mașini pe motorină: 13.907 de unități (22,3%)
  • mașini electrice + full hibrid: 7.024 de unități (11,2%)

Primele 7 luni din 2019

  • total înmatriculări: 99.350 de unități
  • mașini pe benzină: 70.882 de unități (71,3%)
  • mașini pe motorină: 24.927 de unități (25,1%)
  • mașini electrice + full hibrid: 3.541 de unități (3,6%)

Așadar, avem parte de o tranziție ușoară, dar sigură spre automobilele mai prietenoase cu mediul.

ADVERTISING

Din două mari motive: tendința europeană și cea globală este renunțarea peste câțiva ani la producția de autovehicule alimentate de combustibili fosili (Comisia Europeană vrea să interzică vânzarea de noi mașini pe benzină şi motorină începând din 2035) și faptul că țara noastră oferă cel mai mare ecobonus din UE pentru achiziția de astfel de mașini, prin programul Rabla PLUS.

Totuși, există și câteva bariere în calea accelerării vânzărilor în acest segment.

Potrivit unui studiu Ipsos, prețul de achiziție rămâne principala barieră atunci când vine vorba de cumpărarea unei mașini electrice, atât la nivel global (61%), dar mai ales în România (75%).

În topul barierelor de achiziție, șoferii români menționează și numărul limitat al stațiilor de încărcare cât și autonomia redusă a autovehiculelor electrice.

Vestea bună este că specialiștii estimează că maşinile electrice vor fi mai ieftine faţă de cele pe combustibil până în 2027, producătorii de autovehicule mai ieftine - precum Dacia - au intrat și ei pe această piață, iar stațiile de încărcare ar putea primi un impuls prin programe guvernamentale și europene.

Așadar, premise pentru o schimbare în piața auto există. Vom vedea, însă, cât de repede se vor adapta românii la ea.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇