Tot ce trebuie să știi înainte să-ți cumperi anvelope noi

Tot ce trebuie să știi înainte să-ți cumperi anvelope noi

Cumpărarea de anvelope noi poate fi o experiență descurajantă. Te confrunți cu o gamă uluitoare de mărci, dimensiuni și tipuri de cauciucuri din care să alegi, așa că este ușor să intri într-o stare de confuzie totală.

Dar nu îți face griji, acest ghid îți va oferi informațiile esențiale de care ai nevoie pentru a face alegerea corectă pentru vehiculul tău, la un preț pe care să-l consideri echitabil. Înainte de a cumpăra, va trebui să știi răspunsurile la următoarele întrebări:

  • De ce tip de cauciucuri are nevoie mașina ta în funcție de condițiile meteo și jante?
  • Câți kilometri vor „dura” cauciucurile pe care le iei în considerare?
  • Cât vrei să plătești?

Mai jos, vei găsi mai multe informații despre cauciucuri all-season, de vară și iarnă, ca să-ți faci alegerile mereu bine informat.

Anvelope All-Season

Marea majoritate a vehiculelor de astăzi vin cu un set de cauciucuri pentru toate anotimpurile, care sunt concepute pentru a oferi o funcționalitate universală, acceptabilă pe tot parcursul anului și în toate condițiile meteorologice.

ADVERTISING

Aceasta înseamnă o călătorie rezonabilă și o manevrabilitate respectabilă, rulare silențioasă, aderență bună pe vreme umedă și o anumită capacitate pe zăpadă. Având în vedere desemnarea lor pentru toate anotimpurile, majoritatea proprietarilor de mașini le folosesc și iarna și se așteaptă ca ele să ofere toată tracțiunea de care au nevoie pe drumurile înzăpezite și înghețate.

Dar majoritatea cauciucurilor pentru toate anotimpurile se descurcă destul de greu în zăpadă. Cauciucurile de iarnă dedicate, însă, oferă o tracțiune mult mai bună atunci când cade zăpada.

Există două subcategorii principale de cauciucuri all-season:

1.   all-season de înaltă performanță și

2.   all-season pentru Grand Touring.

Cele de înaltă performanță pentru toate anotimpurile oferă o manevrabilitate mai ridicată decât tipul standard. Acestea au o aderență mai mare la șosea și se simt mai sportiv la condus, de obicei în detrimentul unui nivel mai mare de tracțiune pe vreme de iarnă. Aceste cauciucuri sunt destinate mașinilor sportive și șoferilor mai iuți.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Cele Grand Touring au un aspect puțin inferior față de cel al gamei de înaltă performanță, dar rulează mai bine. Trebuie doar să fii atent la manevrarea mașinii în timp ce ai montate aceste cauciucuri de roțile vehiculului tău.

Recent, a apărut un subset de cauciucuri pentru toate anotimpurile numite „pentru orice condiții meteo”. Acestea au o tracțiune pe zăpadă aproape comparabilă cu cea a modelelor de iarnă, oferind în același timp performanțe similare în alte domenii precum gamele convenționale. Acestea sunt desemnate printr-un simbol fulg de zăpadă într-un munte de pe flancul cauciucului.

Anvelope de vară

Acest termen constituie o denumire greșită, deoarece acest tip de cauciuc ar trebui numit, pe bună dreptate, cauciuc „trei sezoane”. Cauciucurile de vară sunt concepute special pentru a oferi tracțiune pe vreme uscată și umedă, pe vreme moderată sau caldă. Acestea măresc răspunsul la schimbarea direcției, măresc tracțiunea în viraje și îți opresc vehiculul la distanță mult mai mică.

ADVERTISING

Dar o fac cu un cost: majoritatea cauciucurilor de vară funcționează bine doar la temperaturi de aproximativ 4.5 grade Celsius și peste. Pe măsură ce temperaturile exterioare scad spre îngheț, cauciucurile se pot simți destul de inconfortabil în timpul condusului și se pot comporta inconsecvent. 

Astfel anvelopele își pierd o mare parte din aderență, până la punctul în care se comportă ca și cum ar fi pe un drum umed sau chiar înghețat.

Nu puține au fost situațiile în care șoferi ai unor mașini puternice, care nu știau sensibilitatea la temperatură a cauciucurilor de vară, au pierdut controlul vehiculelor și au provocat accidente din această cauză, pe timp de iarnă. 

Ca și în cazul cauciucurilor pentru toate anotimpurile, cauciucurile de vară sunt disponibile în 3 tipuri:

1.   performanță ultra-înaltă pe treapta de jos;

2.   performanță maximă urmată și

3.   performanță extremă.

Cauciucurile de vară cele mai bune vin, de obicei, direct din fabrică pe mașini precum Porsche, Corvette, Mercedes-AMG și Mustang.

Anvelope de iarnă

Denumite în trecut „cauciucuri de zăpadă”, seturile de iarnă sunt concepute pentru a oferi tracțiune maximă pe zăpadă și în condiții de iarnă alunecoase – iar tracțiunea pe care o oferă în acele situații nu este egalată de nicio altă categorie de cauciucuri. Nici măcar un vehicul cu tracține integrală, cu un set pentru toate anotimpurile, nu poate egala capacitatea de oprire sau de întoarcere a unui vehicul similar cu tracțiune pe două roți, echipat cu patru cauciucuri de iarnă.

Cauciucurile de iarnă sunt proiectate să funcționeze bine în lunile cu vreme rece, dar nu se descurcă și nu rulează pe șosea la fel de bine ca tipurile all-season sau de vară odată ce vremea se încălzește. Ele ar trebui să fie considerate esențiale pentru vehiculul tău dacă locuiești într-o zonă cu precipitații sub formă de zăpadă, care apar pe toată durata anului. 

Acum că știi exact în ce context se folosește fiecare tip de cauciuc, poți face alegerea informat. În plus, nu uita că la noi în țară, cauciucurile de iarnă sunt obligatorii în lunile reci.