Autoritatea de reglementare a sectorului auto din Germania a aprobat sistemul de conducere semiautonomă al Mercedes-Benz, creând condiţiile ca divizia grupului Daimler să înceapă să ofere sistemul Drive Pilot la nivel internaţional.
Sistemul extrem de automatizat permite şoferului să se concentreze asupra altor activităţi în timp ce o maşină echipată cu tehnologia respectivă se află în trafic intens sau pe autostrăzi aglomerate, a explicat Mercedes-Benz, într-un comunicat citat de Reuters.
Autoritatea KBA din Germania a aprobat sistemul pe baza cerinţelor tehnice stabilite în reglementările ONU.
”KBA stabileşte standarde naţionale, europene şi internaţionale în materie de siguranţă rutieră pe drumul către conducerea autonomă”, a declarat preşedintele autorităţii, Richard Damm.
Dincolo de reglementările ONU privind cerinţele tehnice, ţările trebuie să adopte o legislaţie care să clarifice unde şi cum pot fi utilizate astfel de sisteme, precum şi aspectele legate de răspundere.
”Cu această etapă, dovedim încă o dată munca noastră de pionierat în conducerea automată şi, de asemenea, iniţiem o schimbare radicală de paradigmă”, a declarat Markus Schaefer, director de tehnologie al Daimler.
De îndată ce vor fi implementate legislaţiile din China şi Statele Unite, Mercedes-Benz va oferi sistemul pe acele pieţe, a adăugat Schaefer.
Aprobarea Germaniei înseamnă că Mercedes-Benz poate oferi automobilul Clasa S cu Drive Pilot clienţilor din Germania în prima jumătate a anului 2022.
Astfel de sisteme automate de Nivel 3 sunt permise în Germania din 2017.
Potrivit Mercedes-Benz, există peste 13.100 de kilometri de autostradă potrivite pentru sistemul Drive Pilot în Germania.
KBA a aprobat sistemul pentru viteze de condus de până la 60 de kilometri pe oră. Nu a decis dacă îl va aproba şi pentru viteze de până la 130 km/h sau un asistent de schimbare a benzii care ar automatiza depăşirea unei alte maşini.