Criza din Marea Roșie face primele victime economice: Volvo și Tesla

Criza din Marea Roșie face primele victime economice: Volvo și Tesla

Atacurile rebelilor houthi asupra navelor care tranzitează Marea Roșie, soldate cu replici armate din partea SUA și aliaților, are potențialul să declanșeze o criză economică, având în vedere că afectează una dintre cele mai importante rute de transport maritim din lume. Iar primele victime pe plan financiar sunt Volvo și Tesla, care sunt obligate să-și întrerupă temporar producția din unele fabrici europene.

Volvo Cars, care este deţinută majoritar de compania chineză Geely, va întrerupe săptămâna viitoare producţia la uzina sa din Gent, Belgia, timp de trei zile, din cauza întârzierilor cauzate de situaţia de securitate din Marea Roşie, a anunţat compania, citată de Reuters, informează Mediafax.

ADVERTISING

O livrare de cutii de viteze a fost întârziată, a declarat un purtător de cuvânt al producătorului auto cu sediul în Suedia, a doua companie după Tesla care anunţă o întrerupere a producţiei din cauza atacurilor asupra navelor din Marea Roşie. Livrările de maşini, obiectivele de producţie şi cealaltă uzină europeană din Gothenburg, Suedia, nu au fost afectate de pauză, a precizat purtătorul de cuvânt.

Anterior, Tesla a anunțat vineri că va suspenda cea mai mare parte a activităţilor de producţie de la uzina sa din apropiere de Berlin timp de două săptămâni, din cauza perturbărilor de aprovizionare provocate de atacurile din Marea Roşie.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Producătorul american de automobile electrice a precizat că va opri parţial asamblarea de SUV-uri Model Y la uzina de la Berlin, începând din 29 ianuarie şi până în 11 februarie, din cauza lipsei de componente, ca urmare a modificării rutelor de transport, în urma atacurilor asupra navelor din Marea Roşie.

Atacurile militanţilor Houthi susţinuţi de Iran, solidari cu gruparea islamistă palestiniană Hamas în lupta sa împotriva Israelului în Gaza, au perturbat una dintre cele mai importante rute de transport maritim din lume, obligând navele de containere să treacă prin sudul Africii şi să evite Canalul Suez.

ADVERTISING

Acest lucru adaugă aproximativ 10 zile și costuri de combustibil de 1 milion de dolari la o călătorie din Asia spre Europa.

Canalul Suez facilitează 10-15% din comerțul mondial, incluzând și exporturile de petrol, și 30% din volumul transportului global de mărfuri.

SUA ȘI ALIAȚII AU RIPOSTAT

Forţele americane şi britanice au lansat, joi noaptea, atacuri cu avioane de luptă şi rachete Tomahawk împotriva unor ţinte ale rebelilor houthi din Yemen pentru a restabili securitatea în Marea Roșie.

Printre ţintele vizate s-au numărat sisteme radar, depozite şi locuri de lansare a dronelor, depozite şi locuri de lansare a rachetelor balistice şi depozite şi locuri de lansare a rachetelor de croazieră.

Loviturile sunt "un răspuns direct la atacurile fără precedent ale houthi", a anunțat președintele american Joe Biden, referindu-se la un total de "27 de atacuri" care au afectat "peste 50 de naţiuni" şi "au forţat peste 2.000 de nave" să-şi schimbe ruta pentru a evita zona.

Ulterior, vineri seară, SUA au lansat noi atacuri asupra unor ţinte din Yemen având legătură cu rebelii Houthi. De data aceasta, bombardamentele au fost coordonate exclusiv de americani.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇