Cele mai frecvente probleme ale sistemului de frânare și sculele potrivite pentru remedierea acestora

Cele mai frecvente probleme ale sistemului de frânare și sculele potrivite pentru remedierea acestora
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

O componentă extrem de importantă a oricărui vehicul, ce asigură siguranța șoferului, a pasagerilor și a celorlalți participanți la trafic, este sistemul de frânare. Acesta trebuie întreținut în mod regulat pentru evita accidentele și pentru a menține vehiculul într-o stare optimă de funcționare. Iată care sunt cele mai frecvente probleme ale sistemului de frânare și ce ustensile folosesc specialiștii pentru a le repara!

Fisurarea sau corodarea conductelor de frână

O situație destul de frecvent întâlnită este fisurarea sau corodarea conductelor de frână. Aceasta poate surveni din mai multe motive, precum expunerea la condiții meteo extreme, uzura naturală, calitatea inferioară a materialelor din care sunt confecționate conductele sau întreținerea necorespunzătoare a acestora. Fisurarea conductelor duce la scurgeri de lichid de frână și, implicit, la o eficiență redusă a frânării. Distanța de oprire a vehiculului se mărește, ceea ce crește riscul de accidente.  Pentru a remedia această problemă, sunt necesare câteva scule pentru conducte de frână, cum ar fi chei fixe, un tăietor de conducte de frână și o presă pentru bercuit.

ADVERTISING

Uzarea plăcuțelor de frână

O altă problemă comună care poate afecta eficiența sistemului de frânare este uzarea plăcuțelor de frână. Aceste elemente apasă pe discurile de frână pentru a încetini vehiculul însă, în timp, ele se uzează și trebuie înlocuite. Semnele uzării plăcuțelor de frână includ scârțâit sau zgomot la frânare, eficiență redusă a frânării și vibrații resimțite în pedala de frână. Pentru a înlocui plăcuțele de frână se folosesc instrumente precum o cheie de roți, chei fixe și tubulare, șurubelnițe, o perie de sârmă, spray degripant. De asemenea, este important să se utilizeze un cric și suporturi de siguranță pentru a ridica și susține vehiculul pe durata procedurii.

ADVERTISING

Deformarea sau uzarea discurilor de frână

Discurile de frână se pot deforma din cauza supraîncălzirii sau a uzurii neuniforme, ceea ce poate duce la vibrații și zgomote în timpul apăsării pedalei de frână, precum și la o eficiență redusă a frânării. 

Pentru a remedia această problemă, discurile de frână trebuie fie rectificate, fie înlocuite. Cheia de roți este necesară pentru a demonta roțile, iar o cheie fixă sau o cheie tubulară se folosește pentru a demonta etrierul și a accesa discurile. De asemenea, este recomandat să se utilizeze un dispozitiv de măsurare a grosimii discului pentru a verifica dacă acesta poate fi rectificat sau trebuie înlocuit. Presa pentru etrier este utilă pentru a împinge pistonul etrierului înapoi și a facilita instalarea noilor discuri.

ADVERTISING

Blocarea etrierelor

Blocarea etrierelor este o altă problemă frecventă în sistemul de frânare. Aceste elemente sunt responsabile pentru aplicarea presiunii pe plăcuțele de frână, iar blocarea lor poate cauza supraîncălzirea unei roți, miros de frâne arse sau îndreptarea vehiculului într-o parte la frânare. Pentru a curăța și recondiționa etrierul sau a-l înlocui, se folosesc scule precum o cheie fixă sau o cheie tubulară, prese de etrier și soluții de curățare a frânelor. Dacă repararea nu este posibilă, este necesară înlocuirea etrierelor.

Blocarea frânei de mână

O problemă serioasă care afectează buna funcționare a vehiculului poate fi și blocarea frânei de mână. Aceasta poate fi cauzată de uzura excesivă, întreținerea inadecvată sau defecțiuni mecanice. De exemplu, cablurile frânei de mână pot deveni rigide sau pot rugini din cauza expunerii la umezeală și sare, în special în zonele cu climă rece sau umedă.

De asemenea, componentele mecanice ale frânei de mână se pot deteriora. Semnele blocării frânei de mână pot include dificultatea de a mișca maneta frânei, alunecarea vehiculului în timpul parcării în rampă sau zgomote neobișnuite în timpul funcționării. Repararea este un proces destul de complex, ce necesită cunoștințe mecanice. Se folosesc chei fixe și tubulare, clești pentru cabluri, șurubelnițe, chei Allen și lubrifiant pentru cabluri.

Identificarea și remedierea rapidă a acestor probleme sunt extrem de importante pentru funcționarea corectă a vehiculului. Iar pentru ca reparațiile să se desfășoare rapid și eficient, orice profesionist are nevoie de sculele potrivite. Respectând aceste practici, se asigură durabilitatea sistemului de frânare și siguranța tuturor celor care folosesc autoturismul!