Noua legislație a pensiilor vine cu o nouă obligație pentru pensionari români care locuiesc în diaspora. Aceștia trebuie să ducă la Casa de Pensii, de două ori pe an, certificatul de viaţă pentru a nu-și pierde pensia.
Certificatul de viață este un document care confirmă că pensionarul care locuiește în străinătate este încă în viață și trebuie depus la autoritățile române până la 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, potrivit TVR Info.
Dacă termenele nu sunt respectate, plata pensiilor este sistată începând cu luna următoare celei în care nu au depus dovada de viață.
În cazul în care beneficiarul prezintă certificatul de viață după termenul limită, plata pensiilor va reîncepe de la data suspendării.
Pensionarul trebuie să semneze hârtia în fața unei autorități legale din statul de domiciliu sau de reședință permanentă, după caz, iar această autoritate trebuie să certifice acest fapt.
Aceste autorități pot include instituții de asigurări sociale/pensii, agenții administrative locale și notari publici aflați sub jurisdicția statului de domiciliu sau de reședință.
În prezent, certificatul de viață trebuie depus doar o singură dată pe an.