Nimfa, companie românească înființată în 1992, a trecut recent printr-un proces de dezvoltare care vizează optimizarea tuturor procedurilor implicate în organizarea companiei.
Motivul acestei schimbări este succesul și creșterea considerabile a activităților companiei, evoluție care a transformat-o într-un jucător important pe piața de distribuție a țevilor rotunde din oțel, a unei game complete de țevi laminate și a tuturor celorlalte accesorii din acest domeniu industrial. Conducerea Nimfa înțelege că aceste schimbări vor aduce beneficii în timp și alocă resurse importante astăzi pentru a culege roadele în viitorul apropiat.
“Nu suntem siguri cât de mult ne vor propulsa aceste proceduri și automatizări, însă este imposibil să nu observăm un trend ascendent în dezvoltarea companiei. Ariile în care investim astăzi pentru optimizare variază de la resursa umană, digitalizare (implementare ERP), utilajele ce ne deservesc în activitatea comercială pana la proprietăți vecine ce vor oferi mai mult decât dublul spațiului de astăzi de 13.000 mp ce găzduiește mai mult de 3000 de tone de țeavă.” - afirmă Vasile Ionascu, managerul general al companiei.
Povestea de succes a pornit de la un mic parteneriat care a crescut organic în timp. Un val de noi angajați specialiști a adus noi idei, perspective și experiențe acumulate din diferite alte industrii, care, împreună, au deschis noi orizonturi pentru companie. Notorietatea și reputația Nimfa ca furnizor de servicii de consultanță de calitate în industrie au circulat extensiv pe piață, iar compania a devenit, în timp, unul dintre partenerii cu cea mai mare diversitate oferită în industria materialelor siderurgice. În timp ce mulți concurenți se concentrează pe o anumită gamă de produse, Nimfa oferă clienților săi pachete complete de soluții pentru diverse scenarii de lucru și domenii diferite.
Strategia de diversificare a companiei deservește mai multe industrii, cum ar fi industria energetică, industria construcțiilor și industria alimentară. Această diversitate a protejat Nimfa împotriva fluctuațiilor pieței, deși prețul metalelor feroase și neferoase variază foarte mult din cauza pandemiei, războiului din regiune și a dezastrelor naturale, cum ar fi recentul cutremur din Turcia. Cu toate acestea, Nimfa are o bază de date solidă cu peste 2000 de furnizori, pentru a oferi clienților săi cele mai bune soluții adaptate nevoilor acestora.
Succesul Nimfa nu se datorează doar strategiei sale de diversificare, ci și experiențelor sale atipice. Compania a adus mărfuri chiar și cu avionul din America în regim de urgență și a prelucrat metale pentru a obține produse unice la companii specializate din Suedia, beneficiind de reputata experiență în siderurgie a scandinavilor. De asemenea, Nimfa a aprovizionat pentru clienții săi produsele necesare din America până în Japonia, acoperind cea mai lungă rută dintre cele două țări. Dorința Nimfa de a face în mod constant astfel de eforturi suplimentare pentru clienții săi i-a câștigat reputația de partener de încredere și pe care te poți baza la nevoie.
Conducerea Nimfa consideră că succesul și creșterea companiei de azi nu sunt rezultatul întâmplării, ci mai degrabă al muncii asidue, al dăruirii și al unei abordări centrate pe client. Scopul companiei este să devină un nume cunoscut în industria materialelor din oțel în următorii 2-3 ani. Conducerea Nimfa este încrezătoare că strategia de diversificare a companiei, serviciile de consultanță de calitate și abordarea centrată pe client o vor ajuta să atingă acest obiectiv.
Povestea de succes a Nimfa este o sursă de inspirație pentru companiile românești și un exemplu al modului în care dedicarea, munca serioasă și atenția către clienți pot duce la succes pe piața globală. Creșterea și succesul Nimfa sunt dovada că firmele românești pot concura pe picior de egalitate cu jucătorii internaționali din industria materialelor și produselor finite siderurgice. Conducerea Nimfa speră că succesul său va încuraja alte companii românești să urmărească excelența și să devină jucători de succes în industriile lor respective.