Problemele continuă pentru proaspăt-inauguratul Golden Gate românesc, podul de peste Dunăre de la Brăila.
După ce la doar o lună deja asfaltul se denivelase, la o lună și jumătate distanță de la tăierea panglicii, cei care-l tranzitează au observat cum șuruburile care susțin parapetele de pe margine sunt puse doar de formă.
Un brăilean a luat șuruburile la rând și a observat că toate ori sunt slăbite și pot fi deșurubate cu mâna, ori nici nu sunt înșurubate sau lipsesc cu totul.
„Sunt strânse cu mâna, se scot singure, ia uite-le, se învârt toate. Podul o să cadă, mâine-poimâine. Vai de capul meu. Niciunul nu e strâns. Cade podul pe noi, fraților, nimic nu-i strâns, e făcut la fantezie”, spune persoana care a filmat podul.
O primă reacție a venit de la purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, care a dat vina pe constructor și i-a asigurat pe români că totuși structura nu stă în acele șuruburi și podul nu se va prăbuși.
În plus, el a acuzat că persoana care a filmat a comis o ilegalitate, pentru că podul nu e destinat pietonilor și bicicliștilor.
„Este vorba despre şuruburi la parapet, nu la structura de rezistenţă a podului, deci nu cade podul. Deşi este vorba despre parapet, şi dacă, să spunem, are loc un accident şi cineva acroşează parapetul, nu există riscul să cazi în Dunăre, pentru că după acel parapet mai este un trotuar de 3 metri şi mai este încă un parapet.
Podul de la Brăila este încă sub posesia şi în responsabilitatea antreprenorului, pentru că încă nu s-a făcut recepţia finală la terminarea lucrării. Constructorul e obligat să rezolve neconformităţile până la sfârşitul lucrării. Am vorbit deja cu ei, i-am pus să verifice toate şuruburile şi să le înlocuiască sau să le completeze pe cele lipsă şi să strângă toate celelalte şuruburi.
Astăzi s-au ocupat de verificat şi de strâns şuruburile. Constructorul spune că a avut mai multe echipe, nu s-au înţeles echipele între ele şi au uitat să strângă anumite şuruburi.
Nu s-a dus nimeni la final să verifice fiecare şurub în parte, vorbim de o firmă profesionistă şi nu te-ai aştepta ca o firmă profesionistă să facă greşeli de gâgă”, a declarat Șerbănescu pentru Observator News.
Chiar dacă oficialul CNAIR insistă că podul nu a fost finalizat, amintim că politicieni de cel mai înalt nivel, inclusiv președintele Iohannis și premierul Ciolacu, s-au îngrămădit pe 7 iulie și l-au inaugurat cu mare fast, numindu-l cea mai spectaculoasă şi importantă lucrare de infrastructură realizată în România după Revoluţie.
Costurile construcției s-au ridicat la 500 de milioane de euro.