SUA: OpenAI, Google și Meta au agreat să marcheze conținutul generat de Inteligența Artificială

SUA: OpenAI, Google și Meta au agreat să marcheze conținutul generat de Inteligența Artificială
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Companiile de inteligenţă artificială, între care OpenAI, Google, parte a grupului Alphabet, şi Meta Platforms şi-au luat angajamente voluntare faţă de Casa Albă de a implementa măsuri precum marcarea conţinutului generat de inteligenţă artificială, pentru a ajuta la creşterea siguranţei tehnologiei, a spus administraţia Biden.

Companiile, care includ şi Anthropic, Inflection, Amazon.com şi Microsoft, care susţine OpenAI.O, s-au angajat să testeze temeinic sistemele înainte de a le lansa şi să împărtăşească informaţii despre cum să reducă riscurile şi să investească în securitatea cibernetică, informează Reuters.

ADVERTISING

Mişcarea este văzută ca o victorie pentru efortul administraţiei Biden de a reglementa tehnologia care a cunoscut o creştere a investiţiilor şi a popularităţii consumatorilor.

”Salutăm iniţiativa preşedintelui în reunirea industriei tehnologice pentru a stabili paşi concreţi care vor face AI mai sigură şi mai benefică pentru public”, a spus Microsoft într-o postare pe blog de vineri.

Congresul SUA ia în considerare un proiect de lege care ar impune ca reclamele politice să dezvăluie dacă AI a fost folosită pentru a crea imagini sau alt conţinut.

ADVERTISING

Preşedintele Joe Biden, care i-a primit vineri pe directorii celor şapte companii la Casa Albă, lucrează, de asemenea, la dezvoltarea unui ordin executiv şi a unei legislaţii bipartizane privind tehnologia AI.

Ca parte a efortului, cele şapte companii s-au angajat să dezvolte un sistem care să ”marcheze” toate formele de conţinut, de la text, imagini, audio, până la videoclipuri generate de AI, astfel încât utilizatorii să ştie când a fost folosită tehnologia.

Această marcare, încorporată în conţinut într-o manieră tehnică, probabil că va facilita utilizatorilor să detecteze imagini sau audio deep-fake care pot, de exemplu, să arate violenţă care nu a avut loc, să creeze o înşelătorie mai bună sau să distorsioneze o fotografie a unui politician pentru a pune persoana într-o lumină nemăgulitoare.

ADVERTISING

Nu este clar în acest moment cum va fi evidenţiat marcajul în partajarea informaţiilor.

Companiile s-au angajat, de asemenea, să se concentreze pe protejarea confidenţialităţii utilizatorilor, pe măsură ce AI se dezvoltă, şi pe asigurarea faptului că tehnologia este lipsită de părtinire şi nu este utilizată pentru a discrimina grupurile vulnerabile.

Alte angajamente includ dezvoltarea de soluţii AI la probleme ştiinţifice precum cercetarea medicală şi atenuarea schimbărilor climatice.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇