O tragedie feroviară în Gara din Sighișoara a fost evitată în ultimul moment. Felul în care este anchetat incidentul ridică semne de întrebare

O tragedie feroviară în Gara din Sighișoara a fost evitată în ultimul moment. Felul în care este anchetat incidentul ridică semne de întrebare
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Două marfare, unul încărcat cu motorină, celălalt încărcat cu îngrăşăminte chimice, au fost la un pas de a se ciocni, joi, în gara din Sighişoara, după ce unul dintre mecanici ar fi adormit. Mai mult, mecanicul care a adormit ar fi fost sub influența alcoolului, iar CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, nu a avizat „de îndată” evenimentul, aşa cum prevede legea. Incidentul a fost clasificat în grupa A în care găsim incidentele cele mai grave, survenite în circulaţia trenurilor.

Informațiile sunt furnizate într-un articol publicat de clubferoviar.ro cu titlul Un mecanic beat era cât pe ce să arunce în aer Sighișoara.

ADVERTISING

„Mecanicul unui tren GFR a adormit, fapt pentru care trenul său a depăşit semnalul de ieşire din staţie aflat pe roşu. (...) Ceea ce a dus la evitarea unui grav dezastru feroviar a fost faptul că mecanicul trenului CER Fersped care intra în staţie pe aceeaşi linie a observat trenul GFR venind spre el şi a frânat brusc.

Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influenţa alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată. Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineaţa în gara menţionată”, scrie clubferoviar.ro.

ADVERTISING

Conform sursei citate, CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, nu a avizat „de îndată” evenimentul, aşa cum prevede legea, iar în aceste condiţii Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) a dispus efectuarea „unei inspecţii de stat având ca obiectiv stabilirea cauzelor care au condus la neavizarea de îndată a incidentului feroviar, precum şi aplicarea măsurilor prevăzute de legislaţia în vigoare”.

Incidentul a fost clasificat în grupa A în care găsim incidentele cele mai grave, survenite în circulaţia trenurilor.

„Acest incident feroviar a fost încadrat preliminar la art. 8 Grupa A, pct. 1.1 din Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 117/2010 pentru aprobarea Regulamentului de investigare a accidentelor şi a incidentelor, de dezvoltare şi îmbunătăţire a siguranţei feroviare pe căile ferate şi pe reţeaua de transport cu metroul din România, şi anume ca ,,expedieri sau plecări de trenuri când calea este ocupată – tren contra tren sau tren după tren, fără respectarea prevederilor din reglementările specifice. În conformitate cu prevederile legale în vigoare, procedura de investigare a acestui incident feroviar a fost demarată de către Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER”; se arată într-un răspuns al Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română (ASFR) adresat Club Feroviar. 

ADVERTISING

Contactat telefonic de News.ro, responsabilul pentru comunicarea cu mass media al Agenţiei de Investigare Feroviară Română – AGIFER, Marian Zamfirache, a refuzat să dea detalii despre acest incident, invocând că se află în timpul său liber, în care nu este plătit pentru a oferi astfel de informaţii. â

„Dumneavoastră ştiţi că astăzi este sâmbătă?” a fost replica purtătorului de cuvânt al AGIFER, Marian Zamfirache, înainte de a asculta motivul pentru care a fost contactat telefonic, pe numărul de telefon de pe site-ul instituţiei. „Ne desfăşurăm atribuţiile stabilite prin lege. În acele atribuţii nu scrie că trebuie să fim la dispoziţia mass-mediei. (...) Bugetarul nu este sluga mass mediei, bugetarul îşi face treaba pentru care e desemnat”, a continuat Marian Zamfirache.

Nici reprezentanţii CFR Infrastructură nu au răspuns solicitărilor jurnaliştilor de a da detalii despre evenimentul de joi, din gara Sighişoara.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇