Ce s-a schimbat în industria serviciilor de curierat odată cu Brexit

Ce s-a schimbat în industria serviciilor de curierat odată cu Brexit
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Încă de la începutul anului 2021, impactul Brexitului a avut un efect clar asupra fiecărei etape a procesului logistic, de la taxele pentru transport până la noi limitări de restricții asupra mărfurilor importate.

Aproximativ 50% dintre antreprenorii din Marea Britanie au considerat că incertitudinea Brexitului a afectat negativ lanțul de aprovizionare, acest lucru urmând să crească pe măsură ce ieșirea Angliei din Uniunea Europeană se stabilea pe deplin.

În acest context, firmele de curierat au fost nevoite să se adapteze la schimbări uriașe, printre care:

ADVERTISING

Modificări vamale și sfârșitul comerțului liber dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană. Acest lucru înseamnă mai multe documente și respectarea unor noi standarde privind marfa care poate fi transportată;

Întreruperea lanțului de aprovizionare și înregistrarea întârzierilor uriașe din cauza controalelor vamale stricte;

Schimbări în standardele comerciale ale Marii Britanii față de standardele europene în ceea ce privește drepturile lucrătorilor și protecția consumatorilor.

Continuă să citești acest articol pentru a afla ce s-a schimbat în industria serviciilor de curierat odată cu Brexit.

ADVERTISING

Principalele efecte ale Brexitului asupra industriei serviciilor de curierat 

Creșterea timpului de tranzit între Marea Britanie și UE

Cerințele vamale au afectat timpul de tranzit dintre Marea Britanie și celelalte țări din Uniunea Europeană. Acest lucru este valabil în special pentru transportul coletelor dintre Anglia și România.

În plus, impactul asupra livrărilor de dimensiuni mari este destul de îngrijorător. De exemplu, un camion cu 50 de paleți va avea nevoie de 50 de ori mai multe documente. În cazul unor inexactități privind oricare dintre paleți, întregul transport va trebui să aștepte până când documentația este pusă la punct.

ADVERTISING

Toate aceste lucruri duc inevitabil la întârzieri majore.

Taxe suplimentare pentru trimiterea/primirea unui pachet

Pe lângă întârzierile coletelor, o altă provocare pe care Brexitul a adus-o în industria serviciilor de curierat a fost legată de creșterea costurilor.

Pentru afacerile din Anglia care exportă în alte țări din UE, aceste costuri includ creșterea TVA-ului în tarifele de transport. O creștere asemănătoare se aplică și în rândul persoanelor fizice care vor să trimită un colet din sau înspre Marea Britanie.

Trimite colete în Anglia cu Eastlines pentru a beneficia de tarife de transport accesibile.

Deficit de personal

De cealaltă parte a procesului ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană, multe întreprinderi au început să se lupte cu recrutarea și angajarea. Majoritatea firmelor de curierat și-au pierdut mulți dintre angajații lor de încredere din cauză că au trebuit să se întoarcă în țările lor natale din Europa.

În urma Brexitului, peste 200.000 de cetățeni europeni au părăsit Marea Britanie în 2020.

Din acest motiv, companiile se luptă cu lipsa de personal și cu lipsa de interes din partea generațiilor mai tinere pentru o carieră în industria serviciilor de curierat.

În ciuda tuturor provocărilor cu care se confruntă industria serviciilor de curierat, viitorul nu pare atât de sumbru. În primul rând, digitalizarea documentației vamale va reduce considerabil timpul de tranzit și va eficientiza unele procese.

Totodată, firmele de curierat cu sediul în Marea Britanie trebuie să se bazeze pe infrastructura lor de rețea în Uniunea Europeană. Acest lucru le va permite să reducă sarcina administrativă și să accelereze livrările.