Niciuna dintre pistele de biciclete promise de Nicușor Dan nu e gata. Abia acum se lucrează, iar cei sacrificaţi sunt pietonii

Niciuna dintre pistele de biciclete promise de Nicușor Dan nu e gata. Abia acum se lucrează, iar cei sacrificaţi sunt pietonii

Pe data de 5 mai, Nicușor Dan anunța că a atribuit contractul pentru amenajarea a 3,3 kilometri de pistă pentru biciclete și că lucrările aveau să înceapă „în zilele următoare”. Nu s-a întâmplat. Iată de ce.

Cei 3,3 kilometri de pistă de bicicletă erau primii din mandatul lui Nicușor Dan. Urma să-i amenajeze Trustul de Clădiri Metropolitane SA, începând de la Piața Presei, pe bulevardul Kiseleff până la Arcul de Triumf și apoi mai departe, pe bulevardul Constantin Prezan.

De la acel moment, nu au trecut doar două, ci aproape 5 luni. Și totuși nu s-a amenajat încă nicio pistă pentru biciclete.

Spotmedia.ro a solicitat, în scris, de la PMB informații. Din păcate, am primit doar un răspuns neclar. Am semnalat acest lucru, iar Biroul de Presă al instituției ne-a solicitat să cerem tot în scris și lămuririle de care avem nevoie.

PMB: Uite pista, nu e trotuarul!

Potrivit PMB, lucrările la pistele pentru biciclete nu au început nici în luna mai, așa cum a promis Nicușor Dan și nici în lunile care au urmat din cauză că:

ADVERTISING

„(...) pentru Traseul 1 - tronsonul 2, cuprins între Bulevardul Constantin Prezan – Șos. Kiseleff – Piața Presei Libere (3,3 Km), a fost necesara ajustarea proiectului existent.

Concret, Direcția Urbanism a analizat proiectul și a constatat că trotuarul, conform proiectului inițial, urma să fie construit pe spațiul verde. Nu s-a agreat această soluție, iar proiectul a fost ajustat astfel încât să nu fie afectat spațiul verde.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis zilele trecute şi urmează organizarea de șantier. Lucrările vor dura 2 luni”, ne-a transmis PMB.

N-am înțeles despre construcția căruia trotuar era vorba. Ambele bulevarde – adică Prezan și Kiseleff – au deja trotuare. Cine și de ce și-a propus să le reconstruiască și de ce ar face-o pe spațiul verde?

Trustul de Clădiri Metropolitane: Lucrăm, dar numai pe Kiseleff

Ne-a explicat despre ce este vorba directorul Trustului de Clădiri Metropolitane, Cristian Hiver.

ADVERTISING

„Am primit, într-adevăr, ordin de începere pentru segmentul de pe Șoseaua Kiseleff. Am și început să lucrăm la frezarea asfaltului.

Ceea ce facem este să înlocuim asfaltul degradat de pe toată suprafața trotuarului. Apoi, se vor trasa pistele pentru biciclete.

Pentru acest segment de șosea, refacerea trotuarelor se poate face în 2 luni. Dar multe depind și de ce alte lucrări se vor adăuga la contract. Spre exemplu, nu am primit comandă să montăm borduri. Dacă se va dori să executăm și această lucrare, va fi nevoie de alte lucrări.

Pentru Bulevardul Constantin Prezan nu am primit, încă, ordin de începere. Așteptăm să se finalizeze proiectul. Acolo, proiectul inițial prevedea desființarea trotuarului existent.

În locul trotuarului urma să se amenajeze pista pentru biciclete. Iar trotuarul – spațiul pietonal, adică – urma să fie realizat pe fâșia de spațiu verde, până la gardul Parcului Herăstrău.

ADVERTISING

PMB nu a dorit această variantă care distrugea spațiul verde. Așa că a decis să împartă trotuarul existent – suficient de lat. Pe acest trotuar se va trasa și pista pentru biciclete. Nu va fi separată cu bordură, ci trasată pe asfalt, după ce vom înlocui asfaltul degradat cu unul nou”, a explicat directorul Trustului de Clădiri Metropolitane, Cristian Hiver pentru Spotmedia.ro.

Potrivit PMB, 90% din traseul de 3,3 kilometri al pistelor pentru biciclete va fi amenajat pe trotuar. Când se vor finaliza lucrările, n-ar putea spune nimeni de vreme ce ele nici n-au început pe toată lungimea traseului.

Reamintim că Nicușor Dan a anunțat, pe 12 septembrie, că a mai atribuit un contract pentru realizarea unui studiu de fezabilitate pentru încă 13 kilometri de pistă pentru biciclete, în București.

Este vorba despre următoarele trasee:

1. Aerogării - Băneasa Shopping City – 1,5 km (parte din „traseul pentru cumpărături” Piața Victoriei – Băneasa);

2. Piața Unirii – Mihai Bravu – 3km („traseu de agreement”);

3. Colentina – între Mihai Bravu și Doamna Ghica – 1,5 km (parte din “traseul către școală” Universitate – Doamna Ghica);

4. Petricani – între Doamna Ghica și D. Pompeiu – 3 km (parte din „traseul către birou” Doamna Ghica – Pipera);

5. Piața Alba Iulia – Piața 1 Decembrie – 4 km

La acest moment, potrivit Poliției Rutiere, există piste de biciclete legale și practicabile, în Capitală pe:

  • Calea Victoriei (ambele sensuri);
  • Splaiul Independenței (pe tronsonul cuprins între Calea Victoriei și Pod Basarab – ambele sensuri);
  • Bd. Aviatorilor (ambele sensuri);
  • Bd. Mareșal Constantin Prezan (ambele sensuri);
  • Șos. Pipera (pe tronsonul cuprins între Str. Nicolae G. Caramfil și Str. Aviației);
  • Str. Fabrica de Glucoză(ambele sensuri);
  • Câmpia Libertății (pe tronsonul Str. Baba Novac – Bd. Liviu Rebreanu);
  • Str. Baba Novac – Str. C-tin. Brâncuși (pe tronsonul Str. Câmpia Libertății – acces parcul Al. I. Cuza).

PMB a transmis anterior, la solicitarea Spotmedia.ro, că ar fi vorba despre 26 de kilometri de pistă. Însă instituția face referire și la pistele ilegale - cum ar fi cea trasată pe Bulevardul Elisabeta, prin fața sediului central al PMB. În plus, primăria adună lungimea ambelor sensuri de mers ale unei piste, pe fiecare stradă.

În consecință, în realitate, în București există acum doar puțin peste 10 kilometri de pistă pentru biciclete. Până la acest moment, în primii 2 ani de mandat ai lui Nicușor Dan nu s-a amenajat nicio nouă pistă pentru biciclete.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇