Firmele și instituțiile publice din Spania vor trebui să reducă timpul de așteptare pentru apeluri și să ofere alternative la robotul telefonic.
Asta după ce Guvernul spaniol a aprobat o lege potrivit căreia consumatorii nu trebuie să aștepte mai mult de trei minute la telefon pentru a vorbi cu o persoană, nu cu un robot, scrie CincoDias.
Legea mai prevede că, în cazul furnizorilor de servicii precum curent electric, apă sau gaz, companiile sunt obligate să ofere, în maximum 2 ore de la solicitare, detalii despre motivele defecțiunilor și data remedierii problemei.
O altă noutate este că utilizatorii pot solicita să fie deserviți de o persoană cu pregătire de specialitate.
Totodată, legea reduce și timpul maxim de soluționare a reclamațiilor de la 30 la 15 zile lucrătoare.
De asemenea, companiile care oferă servicii de bază de interes general vor trebui să ofere o linie telefonică gratuită 24 de ore din 24, în fiecare zi. Legea nu le autorizează să retrimită aceste apeluri către numere de telefon care implică un cost.
Nerespectarea legii va duce la amenzi cuprinse între 150 și 10.000 de euro, dacă abaterile sunt minore. Dacă abaterea este gravă, adică afectează persoane vulnerabile sau este efectuată în mod repetat, penalitățile pot ajunge până la 100.000 de euro.
Legea va intra în vigoare după ceva fi aprobată de Parlament.