New York Times a cumpărat un joc de cuvinte online ultrapopular

New York Times a cumpărat un joc de cuvinte online ultrapopular

New York Times a anunţat achiziţia, pentru mai multe milioane de dolari, a Wordle, joc online devenit fenomen în doar patru luni, astăzi practicat de milioane de internauţi.

Creat de inginerul Josh Wardle, jocul constă în descoperirea unui cuvânt din cinci litere în doar şase încercări. Poate fi descoperit un singur cuvânt pe zi.

Potrivit New York Times, jocul, lansat în octombrie, număra doar 90 de jucători în noiembrie. La începutul lui ianuarie, erau mai mult de 300.000 şi, precizează trustul, „milioane de persoane joacă astăzi zilnic” Wordle, cumpărat pentru „o sumă cu şapte cifre”, mai mică de 5 milioane de dolari.

ADVERTISING

Achiziţia se înscrie în cadrul diversificării New York Times, care propune deja un abonament specific de jocuri, vedeta fiind cuvintele încrucişate, serviciu care a depăşit, în decembrie, milionul de abonaţi, potrivit unui comunicat publicat luni.

În primele nouă luni ale anului 2021, produsele neinformative au reprezentat 11% din cifra de afaceri. În afară de jocuri, aceste servicii cuprind în special un abonament plătit pentru reţete de gătit (NYT Cooking) sau platforma audio Audm, disponibilă tot prin abonament.

ADVERTISING

„Acest joc a făcut ceea ce puţine jocuri au făcut înainte: ne-a captat imaginaţia colectivă şi ne-a apropiat”, a comentat Jonathan Knight, manager general al New York Times Games, citat în comunicat.

New York Times a precizat că, după integrare, Wordle va rămâne gratuit pentru toţi jucătorii, vechi sau noi, şi a asigurat că nu va fi modificată configuraţia sa.

Britanicul Josh Wardle, care locuieşte la New York, a decis iniţial să nu monetizeze jocul cu publicitate sau abonament, înainte de a-l vinde către New York Times.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇