Marile evenimente s-au mutat online: Mastering the Music Business a strâns peste 15.000 de spectatori ȋn 3 zile

MMBonline_20_wide_free-live

Cea de-a cincea ediție a Conferinței Internaționale Mastering the Music Business, desfășurată între 29-31 iulie, a adunat online peste 15.000 de spectatori.

Cei mai importanți jucători din domeniul muzical s-au reunit în sesiunile din cele trei zile de conferință pentru a discuta despre modul în care industria a fost afectată de pandemie și pentru a trece în revistă soluțiile de redresare, dar și tendințele din piața de profil.

Conferința este deja o tradiție, iar până anul acesta, era întotdeauna urmată de un festival în care zeci de trupe debutante își prezentau în fața specialiștilor și publicului larg noile show-uri. Pandemia a schimbat regulile jocului, astfel încât organizatorii au ales varianta exclusiv online.

ADVERTISING

,,Inițial, conferința fusese programată pentru luna martie, însă restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei ne-au determinat să o amânăm. Am sperat că o vom putea organiza offline, însă prelungirea acestei stări de alertă și a măsurilor de prevenție ne-au determinat să ne reorientăm către online. Nu am vrut să renunțăm pentru că muzica a reprezentat în aceste ultime luni un factor important care a menținut trează speranța oamenilor, iar industria nu stă pe loc, ci evoluează constant și e important ca specialiștii să împărtășească viziunea lor pentru a grăbi acest proces”, spune Anca Lupeș, fondatoarea conferinței.

ADVERTISING

Evenimentul a fost realizat prin accesarea unui program de fonduri alocate de Ministerul Culturii,accesul online a fost gratuit.

Ca în fiecare an, lista de participanți numără zeci de nume importante din domeniul muzical la nivel internațional, iar soluția tehnică pentru ca transmisia să se desfășoare ȋn cele mai bune condiții nu a fost una simplă.

,,Încă de la începutul pandemiei, atunci când evenimentele cu un număr mare de persoane au fost anulate, am dezvoltat  un sistem de transmisiuni video online care să permită întâlnirea invitaților pe ecran, în condițiile în care fiecare era în siguranță, la el acasă. Cele aproape 100 de emisiuni online pe care le-am făcut în ultimele luni ne-au oferit experiența necesară pentru a putea duce la bun sfârșit o provocare de talia conferinței Mastering the Music Business”, spune Adrian Cristea, General Manager NETv, partenerul tehnic al evenimentului.

ADVERTISING

În cele 3 zile ale conferinței, au fost două scene în paralel pe care au ,,urcat”, virtual, invitați din România și din străinătate. Printre aceștia s-au numărat Corinne Sadki (FR) - președinte al European Music Exporters Exchange (EMEE), Edy Chereji - unul dintre creatorii festivalurilor Untold și Neversea,  Jake Beaumont Nesbitt - policy advisor The International Music Managers Forum, Emil Ionescu - managing director Best Music Live Concerts și iabilet.ro, Cristian Stan - promoter Sublime.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇