Într-un an dificil pentru întreaga comunitate Electric Castle, festivalul continuă să aducă împreună, în casa sa, oameni și companii care cred în visul de a vedea castelul Banffy readus la splendoarea din anii de glorie. Mulțumită unei donații de 100.000 de lei, oferită de Lidl Romania, lucrările la restaurarea și reabilitarea monumentului istoric vor continua, și în acest an, chiar dacă festivalul a fost nevoit, din cauza pandemiei, să-și amâne ediția ce ar fi trebuit să aiba loc chiar în aceste zile.
Este pentru al doilea an consecutiv în care Lidl Romania, partener strategic Electric Castle, donează pentru lucrările la castel. Suma de 100.000 de lei se adaugă celor 94.500 de lei donați prin campania „Royal Bank of Plastic” derulată la ediția din 2019 a festivalului. Banii vor fi direcționați către fundația Transylvania Trust, care coordonează proiectul reabilitării castelului Banffy.
Lidl Romania, partener strategic al Electric Castle
„Noua donație ne permite să continuăm lucrări interioare pe care le-am fi amânat cel puțin un an, întrucât fondurile de care dispunem acum sunt direcționate doar spre consolidare, respectiv refacerea structurii de rezistență”, spune Hegedus Csilla, președinte Transylvania Trust.
Banii vor fi folosiți la construcția, în clădirea principală a castelului, a unor scări interioare și a unei rampe de acces care vor face legătura între două segmente actualmente separate ale etajului. Participanții la EC 2021 vor avea, astfel, o șansă în plus să exploreze zidurile construite începând cu secolul al XVI-lea, iar monumentul istoric se reapropie, pas cu pas, de vechiul său statut de „Versailles al Transilvaniei”.
Toți cei care doresc să susțină lucrările la castelul Banffy se pot alătura campaniei de donații directe, aflată în derulare, până în 31 iulie, pe Entertix De asemenea, fanii Electric Castle pot să retrăiască o parte din atmosfera cu care sunt obișnuiți an de an la festival cu ajutorul produselor speciale din Săptămâna Electrică. Aceasta are loc în perioada 16 – 19 iulie în toate magazinele Lidl din țară.
Comunitatea din Bonțida primește și ea un suport prin alte proiecte sociale susținute.
Nu doar castelul, ci și întreaga comunitate din Bonțida resimte absența sutelor de mii de fani pe care EC reușea să-i adune împreună și a veniturilor și locurilor de muncă pe care festivalul le genera. Lidl Romania a decis să continue programele sociale pe care le finanțează în comună.
„Vacanța în pandemie” este în plină desfășurare și înseamnă patru săptămâni de joacă dar și educație pentru copii din familii defavorizate din Bonțida, iar programul „Pâine și mâine” continuă și în acest an. În 2019 și 2020, Lidl România a alocat peste 100.000 de lei/an pentru aceste proiecte.
„Istoria noastră cu Bonțida începe din 2017, de când am fost first timeri la Electric Castle și, încă de atunci, am crezut cu tărie că este important să ne implicăm în comunitate nu numai pe parcursul festivalului, ci tot anul.
În această perioadă, am lucrat îndeaproape cu localnicii la diferite proiecte pentru comunitate, iar, anul acesta, chiar dacă festivalul nu se mai ține, ne dorim să fim în continuare alături de tot ce înseamnă Bonțida.
Ne dorim să ajutăm castelul să își continue renovarea chiar și în această perioadă, și abia așteptăm să ne întoarcem să vedem rezultatele”
Cristina Hanganu, Director Comunicare & CSR Lidl Romania