Comisia Europeană (CE) a deschis o anchetă oficială ”cu privire la un eventual comportament anticoncurenţial” al Facebook în domeniul anunţurilor online.
”În urma unei anchete aprofundate, Comisia se teme că Facebook poate să falsifice concurenţa în (acest) sector” şi a deschis, astfel, o ”procedură formală de examinare”, anunţă într-un comunicat CE.
Comisia urmează să stabilească dacă reţeaua de socializare a folosit date publicitare de la agenţii de anunţuri pentru a le face apoi concurenţă în mod direct pe pieţe învecinate, mai ales pe piaţa online, pe care este prezentă prin serviciul "Facebook Marketplace".
”Examinăm în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj concurenţial incorect, mai ales în sectorul anunţurilor online, în care persoane cumpără şi vând bunuri zilnic şi în care Facebook se află în concurenţă cu întreprinderi de la care colectează date”, precizează vicepreşedintele CE însărcinat cu politica în domeniul concurenţei, Margrethe Vestager.
Comisia urmează să examineze, de asemenea, felulu în care Facebook Marketplace este integrată în reţeaua de socializare Facebook, pentru a stabili dacă este vorba despre o poziţie care-i oferă un avantaj concurenţial.
Citeşte şi: