Metroul spre Otopeni: Scutul de foraj "Sfânta Ana" a străpuns peretele stației de metrou Aeroport Băneasa (Video)

Metroul spre Otopeni: Scutul de foraj "Sfânta Ana" a străpuns peretele stației de metrou Aeroport Băneasa (Video)
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Compania Metrorex anunţă că a fost finalizat al doilea segment de tunel dintre viitoarele staţii de metrou Tokyo şi Aeroport Băneasa. Tronsonul are o lungime de 900 de metri.

„Metrorex S.A. informează că scutul de foraj „Sfânta Ana” a finalizat şi cel de al doilea segment de tunel între viitoarele staţii de metrou Tokyo şi Aeroport Băneasa. Primul segment a fost executat de TBM „Sfânta Maria”. Pe 18 august a.c. a străpuns peretele viitoarei staţii de metrou Aeroport Băneasa. Utilajul de foraj „Sfânta Ana” a început execuţia tunelului între viitoarele staţii de metrou Tokyo şi Aeroport Băneasa, spre direcţia 1 Mai, pe 28 mai 2025. Utilajul are o lungime de 105 metri, cântăreşte aproximativ 600 de tone, iar scutul de foraj are un diametru de aproximativ 6,60 metri”, arată Metrorex, marţi, într-un comunicat de presă.

Segmentul de tunel subteran realizat pe Linia 1 de TBM "Sfânta Ana" are o lungime de 900 de metri excavaţi, pe care sunt montate 600 de inele de tunel.

🟢Astăzi, scutul de forare "Sfânta Ana" a străpuns peretele viitoarei stații de pe Magistrala 6 de metrou Aeroport Băneasa.⚙️Utilajul gigant a început excavarea tunelului de pe Linia 1 pe 28 mai, 2025, de la viitoarea stație de metrou Tokyo.🚇🚇Acest eveniment marchează realizarea primului segment de tunel cu cale dublă de pe Secțiunea SUD a viitoarei Magistrale 6 de metrou, Linia 2 fiind executată pe aceeași distanță de TBM "Sfânta Maria".✅Segmentul realizat de TBM "Sfânta Ana" însumează 900 m excavați și 600 de inele de tunel asamblate!Ⓜ️Ne bucurăm că cele două utilaje de foraj țin pasul cu planificarea prevăzută pentru realizarea structurii de rezistență pentru Secțiunea SUD a viitoarei Magistrale 6 de metrou!🚧Utilajele TBM "Sfânta Maria" și "Sfânta Ana" vor excava tunelurile subterane cu lungime de 6,6 km, pe care se vor construi cele șase stații și șase interstații ale aliniamentului Magistralei 6 de metrou, Secțiunea SUD, 1 Mai - Tokyo.🇷🇴🇪🇺Metrorex continuă să construiască pentru oameni, pentru oraș, pentru România și pentru un viitor sustenabil! Pentru informații actualizate, vă rugăm accesați website-ul magistrala6.ro #metrorex #magistrala6

Publicată de Metrorex pe Marţi, 30 septembrie 2025

Potrivit sursei citate, cele două utilaje gigant, TBM "Sfânta Maria" şi TBM "Sfânta Ana", îşi vor continua drumul subteran, după o etapă tehnică obligatorie de mentenanţă, urmând să excaveze tunelul, cu lungime totală de 6,6 km, pe care se vor construi cele şase staţii şi şase interstaţii ale aliniamentului Magistralei 6, Secţiunea SUD, 1 Mai – Tokyo.

Împreună cu constructorul desemnat pentru execuţia contractului "Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai-Otopeni). Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii, galerii şi tuneluri. Lotul 1. – 1 Mai-Tokyo", Asocierea ALSIM ALARKO - MAKYOL, şi cu Supervizorul proiectului, Asocierea PADECO Co., Ltd. – ORIENTAL CONSULTANTS GLOBAL Co., Ltd. – METROUL S.A., METROREX S.A marchează astăzi încă o etapă îndeplinită pentru Secţiunea SUD, într-un proiect important implementat prin finanţare de la bugetul de stat şi din fonduri externe.

Proiectul "Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni" este unul de utilitate publică, de interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea reţelei de transport trans european.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇