Brandul Napolact, preluat de unguri alături de două fabrici de lactate din Ardeal

Brandul Napolact, preluat de unguri alături de două fabrici de lactate din Ardeal
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Grupul olandez Royal FrieslandCampina N.V. a anunțat vânzarea operațiunilor sale din România către Bonafarm Group, unul dintre cele mai mari grupuri agroalimentare din Ungaria.

Tranzacția include brandul Napolact, dar și fabricile de lactate din Cluj-Napoca și Târgu Mureș, alături de cei aproximativ 400 de angajați.

Bonafarm Group este controlat de Sándor Csányi, directorul executiv al grupului bancar OTP, cel mai bogat om din Ungaria şi cel mai important investitor în agricultura din ţara vecină, relevă datele analizate de Profit.ro. Omul de afaceri maghiari este creditat de Forbes cu o avere de 1,9 miliarde de dolari.

"Decizia vine în urma unei analize strategice a activităților FrieslandCampina în România și este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe piețele sale principale, pe segmente de creștere cu valoare adăugată, pe sinergii la nivelul companiei și pe piețele în care laptele provenit de la fermierii membri Royal FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim", a transmis compania olandeză într-un comunicat oficial.

De ce pleacă FrieslandCampina din România

Deși FrieslandCampina România este lider de piață în segmentul lactatelor, grupul olandez spune că operațiunile locale nu aduc sinergii suficiente în portofoliul european și nu utilizează lapte provenit de la fermele membre ale cooperativei Royal FrieslandCampina.

„FrieslandCampina România are o istorie bogată și o poziție puternică pe piața locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentați, susținuți de o echipă de oameni excepționali. Astfel, decizia de a renunța la aceste operațiuni nu a fost luată cu ușurință.

Acest pas ne permite să aliniem mai bine portofoliul european cu strategia noastră de a maximiza valoarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, permițându-ne să ne concentrăm resursele mai eficient. În același timp, tranzacția oferă noi oportunități de creștere pentru afacerea din România și pentru brandul Napolact sub conducerea unui partener cu o prezență regională mai puternică”, a explicat Dustin Woodward, președintele FrieslandCampina Europa.

Ungurii promit investiții în România

La rândul său, Bonafarm Group, noul proprietar, spune că vede un mare potențial în dezvoltarea Napolact și în consolidarea poziției sale în regiune.

„FrieslandCampina România este o companie cu o istorie îndelungată. Suntem convinși de calitatea ridicată a producției, managementul profesionist și de oamenii competenți. Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei și a brandului Napolact — valorificând expertiza locală, dezvoltând în continuare facilitățile de producție și continuând colaborarea cu echipa existentă.

Sub rezerva obținerii aprobărilor necesare din partea autorităților de reglementare, intenționăm să investim în creșterea capacității facilităților, să păstrăm relațiile solide și de cooperare cu partenerii comerciali și furnizorii și să contribuim la dezvoltarea industriei lactatelor din România”, a declarat Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group.

Tranzacția va fi supusă aprobării Consiliului Concurenței, precum și altor autorități de reglementare, și este estimat că va fi finalizată până la sfârșitul lunii decembrie 2025.

Bonafarm Group e deja prezent pe piața noastră prin Sole Mizo România, distribuitor al produselor lactate Sole, fabricate de firma mamă Sole Mizo ZRT Ungaria, parte din grupul agricol Bonafarm.

Napolact este unul dintre cele mai cunoscute și apreciate branduri românești de lactate, fiind perceput de mulți consumatori drept un simbol al produselor tradiționale ardelenești.

Preluarea sa de către un grup maghiar marchează un moment important în istoria brandului și ridică întrebări privind identitatea și direcția viitoare a produselor sub această marcă.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇