A treia generație a SUV-ului Duster, produs de Dacia la Mioveni, a reușit o performanță notabilă: este, în prezent, cel mai bine vândut model din segmentul B-SUV la nivel european.
După primele patru luni din 2025, Duster a depășit rivalii consacrați, Toyota Yaris Cross și Volkswagen T-Roc, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
E o premieră absolută pentru SUV-ul românesc, care până acum s-a menținut constant în urma celor două modele concurente, fără să le întreacă niciodată.
Însă în perioada ianuarie-aprilie 2025, Dacia Duster a înregistrat aproape 64.000 de unități vândute, marcând o creștere de 13% față de anul trecut. În același timp, Yaris Cross și T-Roc au avut scăderi ușoare, ceea ce a permis Dusterului să urce pe prima poziție, însă diferențele dintre cele trei modele rămân mici.
Ford Puma se menține și el în topul celor mai populare SUV-uri subcompacte din Europa, în ciuda unei scăderi de 14%, fiind devansat de Peugeot 2008, care ocupă acum locul al patrulea.
Topul 10 din segmentul B-SUV mai include modele precum Renault Captur, MG ZS, VW T-Cross, Nissan Juke și Jeep Avenger.
În total, în primele patru luni ale anului 2025, în Europa s-au înmatriculat 762.800 de SUV-uri din segmentul B, în scădere cu aproape 5% comparativ cu aceeași perioadă din 2024, când se depășea pragul de 800.000 de unități.
Această diminuare a pieței a permis segmentului superior, C-SUV, să preia conducerea în preferințele europenilor, cu 803.200 de unități înmatriculate.
Liderul absolut al pieței SUV în Europa este, în acest an, VW Tiguan, cu peste 700.700 unități vândute și o creștere de 20%. Următoarele cele mai populare SUV-uri compacte sunt Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Peugeot 3008, Toyota C-HR, Ford Kuga, Cupra Formentor, Skoda Karoq și, în premieră, VW ID.4 – primul SUV electric care pătrunde în top 10 din acest segment.
Pe piața SUV-urilor de clasă mare (D-SUV), Tesla Model Y a pierdut poziția de lider, fiind întrecut de Skoda Kodiaq, care a avut o creștere spectaculoasă de 31%.
Tesla a înregistrat o scădere abruptă, de aproape 49%.
De asemenea, Toyota RAV4 a înregistrat o scădere de 24%, cel mai probabil din cauza anunțării noii generații, care va ajunge pe piață abia spre finalul anului. O apariție interesantă în topul segmentului este BYD Seal, urmat de Toyota bZ4X – ceea ce ridică la trei numărul modelelor electrice din Top 10.
În alte segmente de SUV-uri, liderii de până acum sunt: BMW X1 în segmentul premium compact, cu 40.200 unități vândute; Mercedes GLC în segmentul premium mediu, cu 34.400 unități; și Audi Q6 e-tron în segmentul SUV-urilor mari, cu 16.300 unități, depășind astfel BMW X5 și Volvo XC90.