Work began on Wednesday on the tunnel of metro line M6 in Bucharest, an occasion during which Prime Minister Marcel Ciolacu, Minister of Transport Sorin Grindeanu, and Metrorex CEO Mariana Miclăuș delivered speeches.
We are talking about the metro line from 1 Mai to Henri Coandă Airport, which is expected to be completed by 2027 – 2028.
The Tokyo station (where drilling begins) will connect to 1 Mai on one end and to Henri Coandă Airport on the other end.
After the completion of the works, Minister Grindeanu intends to hand over M6 to the administration of the Capital City, along with the source of funding and subsidies.
The funds come from the state budget, European funds, and repayable external funds from JICA.
What we learned about the work process:
There will be six stations on this section, covering 6.6 kilometers.
There will be two machines designed to excavate the tunnels, named Saint Mary and Saint Anne. These are Tunnel Boring Machines (TBM).
The first is 97 meters long, weighs approximately 600 tons, and has a drilling head of 6.60 meters.
The average advance speed of the TBM is 1.5 meters per hour, during which it excavates about 60 cubic meters of soil.
As it excavates and removes the excavated soil, the TBM installs tunnel rings.
The average installation rate is 13 - 14 rings per tunnel, in 24 hours, and the TBM operators work around the clock in three shifts. Except for necessary maintenance breaks, the TBM operates continuously.
Încep astăzi lucrările propriu-zise la galeriile de metrou ale primei secțiuni (1 Mai-Tokyo) a M6. Primul TBM este deja amplasat în galerie la Băneasa, pe amplasamentul viitoarei stații de metrou “Tokyo”, pentru a începe forajul.Magistrala 6 (M6)-un proiect în valoare totală de 7,8 miliarde de lei (fără TVA)- are o lungime de 14,2 km și va avea 12 stații (între 1 Mai și Aeroportul Otopeni). Magistrala va fi deservită de 12 trenuri noi și este formată din două secțiuni.Prima secțiune (1 Mai-Tokyo), la care încep astăzi lucrările de forare a galeriilor, are o lungime de aproximativ 7 km, iar pe traseu vor fi amplasate 6 stații (Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo).Asocierea de constructori turci a ajuns la un stadiu fizic în șantier de peste 27% și trebuie să finalizeze lucrările pentru structura de rezistență în anul 2028. A doua secțiune (Tokyo – Aeroport Otopeni) are o lungime de 7,6 km și de asemenea 6 stații (Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni).Și aici lucrează o asociere de constructori turci, care trebuie să finalizeze construcția structurii de rezistență la sfârșitul anului 2027. În paralel cu lucrările de infrastructură se vor desfășura lucrări pentru finisaje, căi de rulare și instalații necesare operării, pentru care a fost deja semnat luna trecută un contract în valoare de 1,7 miliarde lei (fără TVA). În ansamblu, finanțarea construcției și dotării (inclusiv cu trenuri noi de metrou) a Magistralei 6 este asigurată prin PNRR, fonduri JICA (împrumut de la Guvernul japonez) și Bugetul de Stat.