Apple lucrează la o alternativă la Google, care ar putea înlocui, la un moment dat, motorul de căutare care este disponibil în prezent pe dispozitivele Apple în urma unei înţelegeri în valoare de mai multe zeci de miliarde de dolari între cele două companii.
Google plăteşte Apple câteva zeci de miliarde de dolari pentru a fi folosit în mod implicit pentru căutările online. Este un deal care datează de mulţi ani, care a crescut ca valoare în timp şi care este important pentru ambele companii – Apple are nevoie de un motor bun de căutare, iar Google are nevoie de utilizatori cu dare de mână.
Însă această înțelegere a atras atenţia oficialităţilor americane, care investighează înţelegerea dintre cei doi giganţi şi care se pare că o vor folosi în tribunal împotriva Google, care a fost deja acuzat de politici anticoncurentiale pe căutare şi shopping.
Apple riscă să rămână fără motor de căutare
În aceste condiţii, Apple ar putea fi lăsată fără motorul de căutare pe care l-a folosit atâţia ani.
O schimbare minoră din iOS 14, prin care Apple afişează în unele cazuri (precum Today View, de exemplu) propriile rezultate cu link-uri către site-urile web, indică faptul că Apple ar lucra în prezent la o alternativă la Google pentru propriile produse, pe care să o folosească în cazul în care va fi forţată să renunţe la înţelegere.
Indicii că urmează o schimbare
Apple l-a angajat în urmă cu doi ani pe John Giannandrea, specialist în integrarea inteligenţei artificiale în căutare, cel care lucra atunci la Google. Giannandrea a muncit în acest timp la dezvoltarea capacităţilor de AI ale lui Siri.
În ultima vreme, Apple a rulat mai multe anunţuri de angajare a specialiştilor în motoare de căutare, alt indiciu care duce spre aceeaşi concluzie.
De asemenea, încă un indiciu vine din creşterea în ultima vreme a activităţii Applebot - botul Apple de indexare a site-urilor web.
Mai rămâne de văzut dacă motorul de căutare al celor de la Apple va fi un produs independent sau parte a lui Siri şi dacă după pierderea deal-ului cu Google Apple va vinde reclame în paginile de căutare, ceea ce ar contraveni cu promisiunile pe care le face în ceea ce priveşte protejarea intimităţii utilizatorilor săi.
Citește și: