Poșta Română nu are nevoie de reorganizare, ci doar de o optimizare de personal, a declarat, marți, directorul general al companiei, Valentin Ștefan, într-o conferință de presă, menționând că procesul ar putea viza 15-20% din personalul administrativ.
”Nu mai este nevoie de reorganizare a companiei, e nevoie doar de optimizare de personal. Cu alte cuvinte, se va face o evaluare a numărului necesar de personal pe fiecare structură în parte, după care vom trece la departajarea salariaților și concedieri dacă nu acceptă alte posturi în cadrul companiei. Vă spun asta pentru că în trecut, într-adevăr, compania a necesitat reorganizare profundă, schimbare de organigramă, schimbare de rof-uri, de fluxuri interne.
Adică au fost chestii serioase. Din fericire, după toți anii aceștia, pur și simplu putem evalua de cine are nevoie compania și de cine n-are nevoie compania. Vedeți, legea în România e foarte proastă, pentru că toată lumea, ca să justifice o reorganizare, o concediere, își schimbă organigrama. De multe ori organigramă e bună și nu trebuie să o schimbi ca să-ți reduci numărul de personal”, a spus Valentin Ștefan.
El a vorbit despre modul în care se realizează evaluarea personalului la Poșta Română și a afirmat că la început de an angajații sunt rugați să scrie un raport a activitate.
”Cei care dau cu copy-paste din fișa postului și le trec cu liniuță - am responsabilitate de a organiza conferință de presă, realizat 100% -. Știu din start că acea persoană nu și-a făcut treaba pentru că cel mai comod lucru este să copiezi din fișa postului și să scrie o chestie extrem de vagă, cum ar fi 'mi-am dus la îndeplinire atribuțiile din fișa postului', dar rezultatele concrete sunt dincolo de fișa postului. Am organizat 16 conferințe de presă, am dat 50 de comunicate de presă. Asta înseamnă ca cineva să justifice salariul de-a lungul timpului.
Deci le avem, le strângem în fiecare an, le analizăm, facem o propunere, intrăm în restructurare fără să schimbăm, să dăm peste cap compania….Avem o estimare acum. Cifra finală va fi stabilită când se termină această evaluare, care a trebui să fie într-o săptămână, două maxim, dar tindem către 15-20% din numărul de persoane al administrației centrale', a declarat Valentin Ștefan.
Pe de altă parte, el a spus că restructurarea nu vizează poștașii și că se dorește o întărire a prezenței companiei în țară.
Referitor la prezența fizică a clădirilor companiei, el a precizat că acestea se închid peste tot în lume, ca trend global.
”Nu facem excepție, e doar o chestiune de timp. Fie le ținem cât mai multe acum și peste 2 ani, 5 ani, 10 ani intrăm în calup și le închidem forțat, fie le optimizăm din timp astfel încât să nu ținem toată această rețea care nu aduce niciun beneficiu companiei.
Mai mult, vă pot da exemple de ghișee poștale, deci nu oficii poștale, ci ghișee poștale care au un salariat care ne costă undeva la 8.000 lei în fiecare lună și acea locație are venituri de câteva sute de lei lunar. Deci pentru câteva sute de lei lunar noi cheltuim 8.000 lei. Acolo sigur trebuie să intervenim că nu putem să mergem în pierdere în mod constant”, a explicat Valentin Ștefan.