Când trecem la anvelopele de vară

Când trecem la anvelopele de vară

Chiar dacă utilizarea unui autoturism cu anvelope de iarnă în plină vară este mai sigură decât circulația pe zăpadă cu pneuri de iarnă, asta nu înseamnă că este și recomandabilă.

Atunci când se anunță căderea primilor fulgi de zăpadă, sau chiar și după ce a început să ningă consistent, se formează cozi consistente la vulcanizări. Oamenii așteaptă ore în șir să-și echipeze mașinile corespunzător. Alții preferă să le monteze încă de prin luna octombrie sau noiembrie pentru a nu fi luați prin surprindere. Dar și unii și alții vor reveni la vulcanizări pentru schimbul pe anvelope de vară, atunci când vremea va permite asta. Întrebarea principală este când este de preferat să fie făcută această operațiune?

imagine-075

După cum știți, mai ales în ultimii ani, ne-am confruntat cu zile în care termometrele au arătat chiar și 20 de grade Celsius pentru ca, doar câteva zile sau săptămâni mai târziu, să ne mai trezim cu o ninsoare care să paralizeze traficul. De asemenea, nimeni nu are timp să stea să schimbe tot timpul de pe roți de vară pe cele de iarnă și invers în funcție de cum este vremea afară. Această perioadă de tranziție între anotimpuri poate dura și două luni. Dar, evident, este de preferat să nu fim surprinși de zăpadă la două zile după ce am trecut la pneurile pentru sezonul estival pentru că fie vom fi obligați să apelăm la un taxi, fie să schimbăm din nou pneurile pentru câteva zile până se topește zăpada de pe străzi.

ADVERTISING

În general, șoferii români parcurg mai mulți kilometri pe timp de vară decât pe timp de iarnă. Prin urmare, anvelopele dedicate sezonului rece sunt mai puțin utilizate și se uzează în mai mulți ani decât cele pentru sezonul cald. Pentru a echilibra, cumva, balanța, mulți preferă să monteze anvelopele pentru sezonul rece mai devreme și să treacă la cele de vară mai târziu. Astfel, uzura se repartizează mai corect pe cele două seturi. Dar trebuie să țineți cont că pneurile de iarnă se uzează mai rapid atunci când temperaturile cresc peste 17 grade Celsius. În plus, nu este deloc recomandată utilizarea anvelopelor de iarnă atunci când temperaturile exterioare depășesc în mod constant 30 de grade întrucât atât uzura cât și capacitatea acestora de a performa eficient sunt afectate în mod negativ. 

ADVERTISING

Chiar dacă de cele mai multe ori nu ne mai întâlnim cu căderi de zăpadă mai târziu de luna martie, totuși trebuie reținut că cea mai întârziată ninsoare din România a fost într-o zi de 8 mai. Prin urmare, dacă vreți să fiți siguri că nu veți mai întâlni zăpadă pe șosele, așteptați până atunci. Dar totuși vă puteți considera destul de în siguranță atunci când temperaturile nocturne depășesc în mod constant 7 grade Celsius. La aceste valori, chiar dacă a doua zi ar ninge, zăpada s-ar topi rapid și nu veți avea probleme nici din punct de vedere legal și nici din punctul de vedere al siguranței rutiere. Dar trebuie să țineți cont de faptul că atunci când utilizați anvelope de iarnă la temperaturi mai ridicate, crește uzura acestora. 

imagine-102