Tramvai nou de la Arad, vandalizat după numai 2 zile pe traseu

Tramvai nou de la Arad, vandalizat după numai 2 zile pe traseu

Introdus pe traseu de numai câteva zile, un tramvai nou, produs la Arad, a fost lovit cu pietre. În urma impactului, geamul unei uși s-a crăpat.

În fotografia realizată de Asociația Profesională a Transportatorilor (APT) şi obținută de Spotmedia.ro se vede tramvaiul atacat cu pietre pe linia 41. Sticla unei uși este crăpată. Cu siguranță va fi înlocuit geamul.

Problema de fond nu dispare: în vreme ce mii de bucureșteni așteaptă de zeci de ani astfel de tramvaie, alții se grăbesc să le strice.

Reamintim că, din 1989 încoace, singurele tramvaie noi pe șinele din București au fost cele 17 Bucur-LF, fabricate de STB (fosta RATB) la Uzina de Reparații Atelierele Centrale (URAC).

ADVERTISING

Abia sâmbăta, pe 10 decembrie, au fost puse în circulație primele 15 tramvaie noi, fabricate în afara Capitalei, la Arad.

🟢Primele 15 din cele 100 de tramvaie pe care le avem contractate cu Astra Arad circulă de astăzi pe linia 41. Este vorba...

Publicată de Nicușor Dan pe Sâmbătă, 10 decembrie 2022

Încă din seara aceleiași zile, surse din cadrul STB au precizat pentru Spotmedia.ro că un tramvai s-a stricat și a rămas pe șine. Sursele noastre au precizat, însă, că echipele producătorului Astra Vagoane Călători erau deja pe teren, cu laptopuri și alte echipamente, pentru a face diagnoză și a rezolva problema.

ADVERTISING

Spotmedia.ro a consultat mai multe surse care susțin că astfel de evenimente nu sunt neapărat ieșite din comun, în primele zile de funcționare. Sistemele sunt complexe și toți angajații au nevoie de timp pentru a ajunge să le folosească la capacitate maximă. În plus, potrivit surselor pe care le-am consultat, pentru un vatman, circulația cu călători diferă mult față de cea din perioada de probe. Deci e nevoie de timp de adaptare.

Sunt și alte probleme. Parte din vatmani merg cu o oglindă rabatată, ca să nu lovească stâlpi de pe traseu.

ADVERTISING

Dar, cel mai probabil, toate aceste probleme se vor rezolva în timp.

Nu și vandalismul. STB SA ține câte un controlor de bilete în fiecare tramvai nou care circulă pe linia 41.

Pe de o parte, acesta verifică dacă toți călătorii circulă legal. Dar, în același timp, angajatul STB poate să monitorizeze și comportamentul călătorilor și poate semnala dacă aceștia murdăresc sau distrug interiorul.

Niciun angajat al STB SA nu are, însă, cum să împiedice vandali să arunce pietre în tramvaiele care se deplasează sau care opresc în stații.

Nici măcar polițiștii nu pot împiedica toate actele de vandalism.

Singura speranță este să înțelegem că tramvaiele - la fel ca toate celelalte mijloace de transport în comun - sunt cumpărate și întreținute cu bani publici, ai noștri și ai altora. Iar dacă le stricăm, tot noi vom circula cu ele hârbuite.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇