Încercarea fostului primar al Sectorului 2, Radu Mihaiu (USR), de a împiedica accesul mașinilor pe trotuare prin montarea de stâlpișori lângă bordură a creat controverse.
Mai mulți bucureșteni din Sectorul 2 s-au plâns că erau deja prea mulți stâlpișori. Și că fostul edil le lua spațiile de parcare fără să creeze, în schimb, suficiente locuri în care să poată lăsa mașini. Alții susțineau că Mihaiu trebuie să aibă vreun interes personal în montarea atâtor stâlpișori.
Acești stâlpișori au fost și una dintre marile teme exploatate de alianța PSD – PNL în campania electorală împotriva fostului primar.
Actualul edil, Rareș Hopincă, are de ales. Poate continua să monteze stâlpișorii. Poate să-i lase pe cei montați de Mihaiu, fără să mai monteze alții.
Sau poate să-i scoată pe cei mai mulți deja instalați, așa cum anunța în primăvara acestui an.
Într-un interviu acordat după depunerea candidaturii pe care-l puteți accesa aici, Rareș Hopincă estima că „80% sunt complet inutili și reprezintă o cheltuire inutilă, abuzivă a banului public. Cu siguranță vor fi scoși. Vor rămâne acei stâlpișori în zonele în care se obstrucționează (cu mașinile parcate pe trotuare – n.red.) traficul pietonal”.
Prezent la dezbaterea „Bucureștiul poluat – cum putem prioritiza măsurile și investițiile verzi”, organizată de Centrul Român de Politici Europene (CRPE) și Asociația Eco Polis, Rareș Hopincă a avut o poziție mai nuanțată.
„Ideea, în sine, de a proteja pietonul și de a împiedica mașinile se urce pe trocul este una absolut corectă.
Excesele, însă, dăunează, oriunde s-ar întâmpla acestea. Și cred eu că în privința stâlpișorilor a fost un exces în Sectorul 2, care a dus și la această anatemă până la urmă.
Pe fond, ideea de a proteja pietonul și de a separa traficul pietonal de cel rutier este una absolut corectă. Acolo unde s-au făcut excese - și sunt extrem de multe reclamații! - acestea va fi îndepărtate.
Dar pe fond politica este una corectă, care va fi continuată”, a declarat Rareș Hopincă.
La începutul anului, Radu Mihaiu a explicat, la podcastul Citizen, că stâlpișorii negri erau singura modalitate eficientă pe care a identificat-o pentru a-i împiedica pe șoferi să parcheze pe trotuare.
Mihaiu a estimat că, socotind cu tot cu montaj, un stâlpișor negru costa între 170 și 230 lei, în funcție de contractul încheiat de primărie cu firmele prestatoare.
Pe lângă acești stâlpișori negri, Primăria Sectorului 2 a mai montat, pe carosabil, stâlpișori galbeni, care delimitau zonele pe care intenționa să le amenajeze, odată cu obținerea avizelor necesare.
Mihaiu a apreciat, la podcastul Citizen, într-un episod pe care-l puteți urmări integra aici, că toată cheltuiala cu stâlpișorii se ridica la 10 milioane de lei.