Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că, în sfârșit, cele 15 tramvaie noi pe care Astra Vagoane Călători le-a trimis la București vor ieși în trafic „zilele următoare”.
Unele dintre aceste tramvaie trebuiau să circule prin Bucureşti încă din septembrie.
Doar că, pentru a fi scoase pe traseu, e nevoie de acordul unei comisii de recepție din cadrul PMB, care să confirme că tramvaiele sunt, din punct de vedere tehnic și al omologărilor, exact așa cum le-a solicitat instituția, în caietul de sarcini al licitației câștigate de Astra Vagoane Călători.
Iar recepția s-a tot prelungit. În cele din urmă, au apărut în presă informații cu privire la faptul că motoarele tramvaielor livrate de Astra la București au putere mai slabă decât a cerut PMB.
Nicușor Dan nu a dat detalii tehnice, dar a declarat de mai multe ori că problematica e complexă și că Bucureștiul va avea exact tramvaiele pe care le-a cerut la licitație.
Invitat într-o emisiune „Drumurile Noastre” de la B1 TV, patronul Astra Vagoane Călători, Valer Blidar, a declarat că întârzierea recepției este, de fapt, o șicană. Și că, dacă până pe 1 Decembrie nu ies tramvaiele pe traseu, va sista livrarea viitoarelor garnituri.
Dar 1 Decembrie a trecut și niciun tramvai Imperio n-a fost scos pe traseu.
Într-o conferință de presă de pe 6 decembrie, Nicușor Dan a declarat că motivul întârzierilor ține mai degrabă de birocrație.
Mai exact: piața (de piese – n.red.) pentru tramvaie s-a schimbat, de la momentul întocmirii caietului de sarcini. Și orice modificare face Astra Vagoane Călători trebuie aprobată atât de PMB, cât și de Autoritatea Feroviară Română.
Iar acest circuit al hârtiilor durează foarte mult.
În cele din urmă, miercuri, pe 7 decembrie, la orele prânzului, Nicușor Dan a anunțat pe Facebook că, în sfârșit, „Comisia de Recepție a terminat evaluarea documentelor și a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini”.
În consecință, „în câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație”, a mai transmis Nicușor Dan.
Acestea vor fi primele tramvaie noi introduse în trafic în București după Revoluție, cu excepția celor 16 Bucur-LF produse pe plan local de STB, la Uzina de Reparații Atelierele Centrale.
Pe lângă cele 15 tramvaie care urmează să iasă în trafic zilele următoare, fabrica de la Arad mai are de livrat încă 85.