Nicușor Dan explică de ce nu scăpăm de traficul de coșmar din București: "A greșit toată lumea. A fost un lanț de erori"

Nicușor Dan explică de ce nu scăpăm de traficul de coșmar din București: "A greșit toată lumea. A fost un lanț de erori"

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a oferit o explicaţie care arată de ce nu se ameliorează traficul de coşmar din Bucureşti. „A fost un lanţ de erori”, în care „a greşit toată lumea”, spune edilul despre studiul de fezabilitate pentru modernizarea semaforizării care e blocat de un an, din cauza contestaţiilor.

Suntem exact în faza în care eram în urmă cu un an.

Pe 15 decembrie o să fie o înfăţişare la Curtea de Apel, în aceste contestaţii pe care cei doi competitori şi le fac unul altuia. Sper ca la început de ianuarie 2024 să atribuim şi să începem să facem studiul de fezabilitate. (…)

Dacă eu aş fi ştiut că o să ne blocăm un an în achiziţii, probabil că am fi împărţit în bucăţi mai mici, astfel încât să nu riscăm să fim blocaţi cu totul. (...)

ADVERTISING

A greşit toată lumea:

  • am greşit noi, nu am fost suficient de precişi în documentaţia de atribuire; a greşit comisia când a atribuit fără să facă nişte verificări;
  • a greşit CNSC pentru că în loc să ne ţină 25 de zile, ne-a ţinut două luni;
  • s-a întârziat la Curtea de Apel, trebuia să se judece în 20 de zile, a durat 60 de zile, s-a repetat.

A fost un lanţ de erori care au dus la termenul acesta foarte lung", a declarat Nicuşor Dan, joi seara, la TVR Info.

Iată câteva dezvăluiri despre Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor - Funcționari speciali dintr-o instituție-cheie despre judecători: “maimuțoi de la tribunal" care "emit inepții”

Primarul a menţionat că proiectul este finanţat cu bani europeni şi că se realizează în baza unei colaborări cu primăriile de sector. Potrivit lui Nicuşor Dan, ar fi fost mai potrivită împărţirea contractului în alte contracte mai mici, astfel încât să nu existe riscul blocării întregului proiect.

"Am făcut mai întâi un studiu de prefezabilitate, s-a luat intersecţie cu intersecţie şi s-a pus într-un format sistematic toată informaţia, despre toate semafoarele, toate intersecţiile, inclusiv cele care nu au încă semaforizare şi ar fi bine să aibă - cam 500 în tot Bucureştiul.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

După care s-a făcut o documentaţie de atribuire şi am desfăşurat o procedură de achiziţie publică, pentru a face, în prima fază, studiul de fezabilitate pentru tot sistemul de semafoare. Din păcate, deşi prima atribuire pe care am făcut-o a fost în decembrie anul trecut (...) au fost mai multe rânduri de contestaţii şi nici până în ziua de azi nu am terminat", a spus el.

În luna ianuarie, CNSC a admis contestaţia depusă de Tehno Consulting Solution SRL, după ce Primăria Capitalei a atribuit firmei SC Urban Scope un contract în valoare de 3,6 milioane lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind modernizarea şi extinderea BTMS (Sistemului de Management al Traficului Bucureşti).

Astfel, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a admis contestaţia şi a decis anularea raportului procedurii de atribuire, a documentelor care au stat la baza evaluării ofertei Urban Scope SRL şi a comunicărilor privind rezultatul procedurii.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇