Șef la firmele primăriei (II): Singurul director rămas în funcție din vremea Gabrielei Firea și cât câștigă managerul STB

Șef la firmele primăriei (II): Singurul director rămas în funcție din vremea Gabrielei Firea și cât câștigă managerul STB

Dintre toți directorii de companii municipale numiți de Gabriela Firea, PNL și USR au menținut în funcție unul singur.

Este vorba despre Constantin Cristian Olaru, care conduce Compania Municipală Parking SA.

Acesta menționează în CV-ul său că a absolvit Dreptul la Universitatea „Gheorghe Cristea” din București și că a urmat studii postuniversitare de 1 an, în domeniul Drepului Muncii, la Universitatea de Poliție „Alexandru Ioan Cuza”.

Între 1988 și 1991 a fost lucrător comercial. Ulterior, a condus mai multe societăți comerciale.

Menționează în declarația de interese că e acționar la 4 companii: Auto One Broker Asigurare SRL (unde deține 50%), Diamond Auto Service (unde deține 99%, potrivit listăfirme.ro), Romspedition One Auto (în care deține 90%) și CO Logistică SRL Unipersonale (cu sediul social în Italia).

Contactat de spotmedia.ro, Cristian Constantin Olaru a menționat că a făcut antreprenoriat vreme de 30 de ani, până când fosta administrație i-a propus să conducă Parking SA. Dar a susținut că nu vrea să vorbească despre afacerile sale - grupul Romspedition - din cauză că le consideră chestiuni de ordin personal.

L-am întrebat pe Cristian Olaru și de ce consideră că l-au păstrat în funcție PNL (care are cea mai mare putere în companie) și USR, în condițiile în care a fost numit de administrația Firea.

„Eu nu sunt membru în niciun partid politic. Am încercat să fac performanță aici. Este adevărat că nu sunt mulțumit de ceea ce am realizat.

Am majorat cifra de afaceri, numărul de locuri de parcare autorizate și numărul de locuri de parcare în curs de autorizare. N-am putut să facem mai multe investiții și să dezvoltăm planul de investiții adoptat zilele trecute, din cauză că aceasta companie n-a avut buget adoptat (de Consiliul General - n.red.) din 2019 încoace. Iar când n-ai buget, nu poți să cheltui decât în limita celui mai recent buget aprobat.

Banii din parcările publice cu plată s-au strâns. Acum compania are bani, are buget aprobat și putem face investiții.

Gradul de încasare a taxelor de parcare e mic - nu vă pot spune exact cât, dar e mic - din varii motive. Spre exemplu, mașinile electrice și hibride parchează gratis peste tot. Mașinile multor instituții parchează pe locuri trasate de companie. Și abia acum, cu noua strategie, vom introduce și posibilitatea aplicării unei suprataxe (un fel e amendă, dar cu statut juridic diferit - n.red), pe care să le-o putem aplica celor care parchează pe locurile publice cu plată și nu achită taxa”, a precizat Olaru.

Olaru: „Am o indemnizație bună, pentru care muncesc! Sper să am motive să cer o majorare”

Potrivit declarației de avere, anul trecut acesta a încasat de la CM Parking SA, cu titlul de „remunerație”, o sumă netă de 221.009 lei. În medie, asta ar însemna circa 18.400 de lei net pe lună.

Suma l-ar face pe Cristian Olaru nu doar singurul director numit în timpul administrației Firea și menținut în funcție de PNL și USR, dar și cel mai bine plătit director de companie municipală.

Olaru susține, însă, că indemnizația sa e mai mică.

„În declarația de avere, suma conține probabil și avantaje, cum ar fi zile de concediu. Eu am aceeași indemnizație de la început. E neschimbată: 16.906 lei. E o indemnizație bună, muncesc pentru ea. Sper să obțin rezultate și să am motive să cer o majorare”, a mai precizat Cristian Constantin Olaru, pentru spotmedia.ro.

Potrivit datelor comunicate la Finanțe, anul trecut, CM Parking SA a avut un număr mediu de 185 de angajați.

Câți bani a încasat lunar director STB, Adrian Criț, în primul an de mandat

Dacă la parcări, PNL și USR au menținut în funcție un director din vremea Gabrielei Firea, la Societatea de Transport Public (STB) SA l-au readus în funcție pe Adrian Criț, manager pe care liberalii l-au mai susținut, în trecut, pentru conducerea transportului în comun din oraș.

Potrivit CV-ului, Criț este inginer mecanic. A absolvit cursurile Politehnicii București în 1998 și a urmat apoi mai multe cursuri postuniversitare de formare.

A lucrat la Registrul Auto Român (RAR) unde ajunsese, în 2010, șef de departament.

Din 2011, a condus fosta Regie Autonomă de Transport București (RATB) pentru aproximativ un an și jumătate. Ulterior, a lucrat în privat, iar în 2016 s-a întors la RAR.

A revenit la conducerea transportului bucureștean de suprafață – acum gestionat nu prin RATB, ci prin STB SA - pe 10 martie 2021.

La acel moment, USR București a comunicat că înjumătățește suma brută pe care o încasează directorul STB SA, de la 65.324 lei/lună la 34.217 lei/lună. Asta înseamnă în jur de 20.017 net.

Potrivit declarației sale de avere, în medie, Adrian Criț a încasat puțin peste 17.100 lei pe lună (adică peste 3.450 de euro).

Contra acestei sume, Adrian Criț conduce STB SA, care a avut, în 2021, un număr mediu de 10.972 de angajați. Compania se ocupă administrarea tuturor traseelor de transport de suprafață, cu autobuze, troleibuze și tramvaie, din Capitală.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇