Conductorii de tren din Germania sunt chemaţi la o grevă de şase zile – începând de miercuri -, cea mai lungă de până acum, în conflictul lor cu Deutsche Bahn, cu privire la salarii şi timpul de muncă.
Sindicatul GDL acuză DB de o ”continuare neîncetată a politicii sale de refuz şi confruntare”, relatează AFP.
Operatorul feroviar public a acuzat, la rândul său, sindicatul că ”acţionează în mod absolut iresponsabil” prin această nouă grevă.
În transportul de călători, conductorii încetează munca miercuri, la ora locală 2:00 (3:00, ora României).
În transportul de mărfuri, greva începe - marţi -, la ora locală 18:00 (19:00, ora României), a anunţat sindicatul.
Această grevă urmează să se încheie abia luni, la ora locală 18:00 (19:00, ora României).
Ar fi cea mai lungă încetare a muncii iniţiată până acum de către un sindicat în negocieri conflictuale cu conducerea operatorului feroviar.
Lucrătorii feroviari au mai făcut o grevă la sfârşitul lui 2023 şi trei zile la rând la începutul lunii ianuarie.
Traficul feroviar a fost paralizat în întreaga ţară.
Perturbările transportului de mărfuri au un cost mare pentru economia germană, aflată deja în dificultate.
GDL- care reprezintă aproximativ 10.000 de salariaţi - cere, în afară de o creştere care să compenseze salariul cu inflaţia, să negocieze o scădere a timpului de muncă la 35 de ore, într-o săptămână de muncă de patru zile.
Compania publică - care a propus o creştere a salariilor cu 11% şi o primă de inflaţie - a prezentat o nouă ofertă săptămâna trecută cu privire la o reducere a timpului de muncă la 37 de ore pe săptămână - începând din 2026 - şi o compensare salarială completă.
”DB mizează pe compromis, GDL agravează nemăsurat conflictul” de muncă, a acuzat un purtător de cuvânt al companiei feroviare.
Germania se confruntă de un an cu o multiplicare a conflictelor sociale în diverse sectoare profesionale, în contextul unei creşteri a preţurilor care reduce puterea de cumpărare a salariaţilor.
Aceste revendicări slăbesc coaliţia guvernamentală a cancelarului social-democrat Olaf Scholz, afectat de o nepopularitate-record.
Alt conflict de muncă a avut loc anul trecut între Deutsche Bahn şi Sindicatul EVG, care reprezintă celelalte meserii din sectorul feroviar şi aproximativ 180.000 de agenţi. S-a ajuns la un acord la sfârşitul lui august.