Restaurația pesedistă – oameni și practici vechi la PNL și USR-PLUS

Restaurația pesedistă – oameni și practici vechi la PNL și USR-PLUS

Pesedismul nu este un apanaj al PSD. Pesedismul este o sumă de practici lansate de PSD, dar la fel de toxice indiferent de partidul care recurge la ele. Între ele, promovarea oamenilor controversați, minciuna și demagogia pe care le practică și actuala putere. Câteva exemple edificatoare:

1.Restaurația oamenilor

Locotenent – colonelul Laurențiu Cazan, coordonatorul represiunii din 10 august, a devenit șeful Jandarmeriei Prahova. De remarcat și faptul că domnia sa are acum un grad mai mare decât în 2018. Nu mai este maior, ci locotenet – colonel.

Nu e clar dacă decizia a fost luată de ministrul Vela pe 21 decembrie sau de ministrul Bode pe 28 decembrie, dar în mod cert a fost luată de un ministru PNL.

USR-PLUS, deși s-a ridicat electoral în bună măsură pe furia din 10 august, n-au suflat o vorbă oficială de disociere, deși nu ar fi fost vorba despre contestarea unei numiri politice făcute de liberali, ci despre apărarea unui principiu și taxarea unei sfidări grosolane.

Tot în ministerul de Interne, adevăratul ministru, secretarul de stat Bogdan Despescu, se luptă să își consolideze puterea anticipând probabil aversiunea „Buldogului” Vasile Blaga, de părerea căruia se presupune că dl Bode ar putea ține cont.

Așa se face că dl Despescu încearcă să își stabilizeze pe funcții fidelii prin care conduce Poliția Română. Ar mai putea fi vorba și despre efortul de a ține sub capac o afacere uriașa despre care SpotMedia.ro a scris deja – cumpărarea a 25 de mii pistoale cu 10 milioane de euro, pe procedura stării de urgență, cu un contract încheiat în ultima zi a stării de urgență.

Așa se face că pe ultimele zile ale mandatului dlui Vela a fost declanșată procedura concursului pentru ocuparea celor mai importante funcții din Poliție: prim-adjunct al inspectorului general (care este numit prin decizie a premierului), doi adjuncți ai inspectorului general și directorul general al Poliției Capitalei.

În mod normal înscrierea trebuia să se încheie rapid, între 24-28 decembrie, astfel încât numai aleșii să-și poată obține în timp util actele și avizele necesare în condiții de Sărbători.

Potrivit surselor din ministerul de Interne „dream team” trimisă de sds Despescu la concurs:
– pentru prim-adjunct al șefului IGPR, dl Liviu Vasilescu, fostul șef IGPR demisionat după scandalul Pian;
– pentru adjunct Eduart Mirițescu, actualul sef interimar al poliției și un fel de ordonanță a dlui Despescu;
– pentru șeful Poliției Capitalei – Bogdan Berechet, pudelul lui Bogdan Despescu, plimbat de acesta pe unde a avut nevoie.

Dacă ei vor fi titularizați pe funcții, nici nu va mai conta pe cine vor dori premierul Cîțu și ministrul Bode să numească șef al poliției.

Surse politice spun că ministrul Bode a fost avertizat ce i se pregătește, dar singurul lucru pe care l-a putut face, cel puțin deocamdată, a fost să prelungească până pe 11 ianuarie termenul de înscriere la concurs.

Până una alta, dl Bogdan Despescu, prietenul dlui Ciolacu, rezistă la conducerea ministerului de Interne, iar la finalul anului trecut a fost avansat la cel mai înalt nivel în poliție – chestor general, echivalentul generalului cu 4 stele. Atunci când a fost decorată și dșoara Cenușă.

La ministerul Educației a revenit oficial dl Câmpeanu și rămâne nemișcat secretarul de stat pentru învățământ universitar Gigel Paraschiv, un autentic stâlp al pesedismului.

Domnia sa a fost în exact aceeași funcție din mai 2012 până în vara lui 2016, adică în perioada pesedismului glorios 2012-2016 cu toate ororile comise atunci în educație.

2.Practici – minciună și demagogie

Dl ministru Stelian Ion și-a început mandatul cu o minciună gogonată. Când a prezentat rațiunea OUG de modificare a Legii 304, în privința completurilor, dl ministru a spus așa:

„ţinând cont de faptul că acest proiect de ordonanţă de urgenţă a primit ulterior avizul din partea CSM, de asemenea, avizul Consiliului legislativ, am considerat că este oportun să emitem această ordonanţă de urgenţă, văzând şi faptul că, în Parlament, nu a fost adoptată şi nu mai putea fi adoptată o lege în timp util, care să reglementeze acest aspect.

(…)Vă rog să observaţi faptul că am avut o colaborare bună cu CSM-ul până în prezent – am obţinut acele avize, sunt optimist că, şi pe viitor, se vă întâmpla acelaşi lucru şi vom obţine un aviz din partea CSM pentru acest proiect de lege”.

Doar că ministrul Stelian Ion nu a avut nicun fel de colaborare și nu a obținut niciun aviz de niciun fel de la CSM în calitate de ministru și nici nu avea cum, pentru că ultima ședință a CSM a avut loc în 15 decembrie cu mult înainte că dl Ion să devină ministru.

Avizul pentru OUG cu pricina a fost emis de CSM în ședință din 12 nov, deci ministrul Ion nu l-a obținut, după cum pretinde, doar l-a găsit la minister, pentru că, se pare, și fostul ministru avea în plan să încalce referendumul din 2019, doar că nu a mai apucat. Puteți citi aici ordinea de zi soluționată a ședinței plenului CSM din 12 nov 2020.

Există, desigur, două viziuni. Cei care consideră că OUG de modificare a L304/2004 în chestiunea completurilor este o încălcare a referendului, în interpretarea CCR din 2012 care interzice reglementarea împotriva unui referendum validat.

Există și viziunea care se bazează pe deciziile din 2019 și 2020 ale actualei CCR, care merg pe o minimalizare a forței referendumului, viziune împărtășită explicit de dl ministru Ion.

Dacă viziunea dl Ion concordă cu viziunea actualei CCR, domnia sa ar fi trebuit să purceadă rapid la o OUG privind desființarea SIIJ așa cum îi cerea premierului Orban.

Iată ce spunea Stelian Ion în 04.05.2020: „Îi solicit premierului Ludovic Orban să se ţină de cuvânt şi să desfiinţeze această secţie prin ordonanţă de urgenţă. Tema a fost arhidezbătută în spaţiul public, nu ia prin surprindere pe nimeni”.

Odată ajuns în funcție, iată că dl Ion nu mai vrea OUG pentru SIIJ, ci doar proiect de lege pe care spune l-ar fi trimis deja spre avizare la CSM.

Dacă este vorba despre unul cu totul nou, înseamnă că nu a stat în dezbatere publică nicio clipă. Dacă este vorba despre proiectul care a stat deja în dezbatere publică în luna februarie, el a fost trimis la CSM încă din februarie (care tergiversează de atunci avizarea), deci nu era necesar să mai fie trimis.

Desființarea SIIJ, în forma pe care dl Ion pretinde că ar fi trimis-o la CSM, este prevăzută și în proiectul mare de modificare a Legii 304 (Art.156-158), aflat în dezbatere publică din luna septembrie. Deci un nou proiect, al treilea, pe aceeași tema era ultimul lucru practic necesar, ci doar operațiune de imagine.

Pesedismul nu este un apanaj al PSD. Pesedismul este o sumă de practici la fel de toxice indiferent de partidul care recurge la ele.