Cum arată primul avion electric care va transporta colete în Noua Zeelandă (Galerie foto)

Cum arată primul avion electric care va transporta colete în Noua Zeelandă (Galerie foto)
un proiect spotmedia.ro
realizat cu sprijinul
Konrad Adenauer Stiftung

Coletele și scrisorile vor fi distribuite în curând cu un avion electric între regiunile Noii Zeelande.

Compania Air New Zealand a anunțat miercuri achiziția unui avion de marfă cu cinci locuri, complet electric, care va fi folosit pentru livrarea corespondenței și a coletelor între aeroporturile din Noua Zeelandă începând din 2026, relatează The Guardian.

Aeronava de nouă generație ALIA, proiectată de firma americană Beta Technologies, va decola și ateriza ca un avion convențional.

Aparatul electric de zbor are o lungime de aproximativ 12 metri, cântărește trei tone și atinge viteze de până la 270 km/h, ceea ce ar putea înseamna că va fi mai lent decât avioanele obișnuite. Avionul ALIA va transporta până la 560 kilograme de marfă.

ADVERTISING

Ca și mașinile electrice, avionul futurist stârnește neliniște în privința autonomiei. Deși poate zbura mai mult de 480 de kilometri, e de așteptat să zboare doar pe rute interne de aproximativ 150 de kilometri în Noua Zeelandă. Reîncărcarea de la zero a bateriei va dura între 40-60 de minute, puțin mai mult decât realimentarea unei aeronave tradiționale de dimensiuni similare.

BETA ALIA Flies to Arkansas

Compania aeriană va stabili pe ce rute va efectua primele zboruri, întrucât va trebui să instaleze stații specializate de încărcare în aeroporturi pentru a reîncărca aeronava între curse.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Achiziția anunțată de Air New Zealand reprezintă primul pas din planul de împrospătare a flotei cu aparate de nouă generație. Compania deține opțiuni pentru cumpărarea altor două avioane ALIA și drepturile pentru un viitor lot de 20 de aparate, conform contractului.

Operatorul aerian ia în calcul și opțiuni de cumpărare de aeronave cu emisii zero de la alte trei companii, inclusiv avioane mai mici de pasageri, pe care le evaluează încă de anul trecut.

Directorul executiv Greg Foran că speră ca din 2030 Air New Zealand să efectueze primele zboruri de pasageri fără emisii poluante. "Cu avioanele de marfă devine un pic mai ușor. Și, pe măsură ce devenim foarte buni la asta, atunci spui 'în regulă, ei bine, s-a rezolvat, ce se întâmplă dacă punem în loc niște pasageri?'", a declarat el.

ADVERTISING

Foran a admis, totuși, că tehnologia actuală arată că aeronavele electrice pot înlocui în mod realist doar cele mai mici avioane din flotă și că va fi nevoie de o combinație de abordări pentru reducerea emisiilor.

Publicată de BETA TECHNOLOGIES pe Miercuri, 12 aprilie 2023

Air New Zealand operează avioane cu turbopropulsoare de capacitate mai mică pe rutele interne mai scurte, precum și avioane pentru rute internaționale, iar combustibilul durabil pentru aviație (SAF) este esențial în efortul de decarbonizare a companiei aeriene, consideră Foran.

Totuși, adoptarea mai devreme a avioanelor electrice permite Air New Zealand să se familiarizeze cu aspectele de reglementare, siguranță și întreținere ale aviației electrice înaintea concurenților, a precizat acesta.

"Vrem să începem această călătorie și să începem să învățăm cât de repede putem… Cum o transformi? Cât timp durează pentru a reîncărca, ce se întâmplă când un lucru sau altul nu funcționează? Cel mai bun mod de a învăța aceste lucruri este de fapt să începi", a spus Foran.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇