Campanie dedicată programului ASAP România, la casele de marcat din Lidl

ASAP România (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială inițiat de Fundația The Institute și susținut de Lidl România, care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de utilizarea responsabilă a plasticului și reciclare.
Campanie dedicată programului ASAP România, la casele de marcat din Lidl

În acord cu strategia sa de responsabilitate socială, Lidl România organizează o campanie de donații la casele de marcat pentru sprijinirea programului național ASAP România (Armata Selectării Atente a Plasticului). Campania are loc până pe 30 iunie 2022, în magazinele Lidl din toată țara.

În 2021, ASAP România a lansat un program pilot de colectare separată a deșeurilor în școli, în unitățile de învățământ din municipiile reședință de județ din România. Programul este prezent în Alba Iulia, Alexandria, Arad, Bistrița, Brăila, Brașov, Constanța, Iași, Ploiești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Târgu Mureș, Zalău – și în Sectoarele 1, 2, 3 și 6 din București, discuțiile fiind în desfășurare și în Sectoarele 4 și 5 pentru o implementare la nivelul întregii Capitale. Până la sfârșitul anului 2022, ASAP România va ajunge în toate reședințele de județ, urmând să fie implementat la nivelul întregii țări până în 2025.

ADVERTISING

Astfel, ASAP își propune dezvoltarea unui ghid de implementare a unui sistem unitar de colectare separată a deșeurilor în învățământul preuniversitar din România, ce vizează facilitarea și asigurarea unei bune conduite de colectare și reciclare a deșeurilor. El va fi pus la dispoziție public pentru ca toate școlile din țară să aibă acces la acest model de bune practici. 

Implementarea programului la nivel național a început în urma unei petiții inițiate în 2020 de către ASAP România, prin care peste 30.000 de persoane din toată țara și-au exprimat dorința ca școlile să devină și mai prietenoase cu mediul, prin adoptarea unui model funcțional pentru colectarea separată în unitățile de învățământ.

ADVERTISING

Conform statisticilor ASAP România, aproximativ 645 de tone de deșeuri au potențialul de a fi recuperate și valorificate în fiecare lună prin colectarea separată din școlile din țară. 

ASAP România este un program național de educație, ce își propune creșterea conștientizării asupra problemei plasticului, de la utilizare responsabilă, la colectare separată și reciclare, prin contribuția activă la promovarea educației pentru mediu și crearea unui model de colectare separată aplicabil instituțiilor de învățământ.

Dezvoltat de Fundația The Institute și Lidl România, programul ASAP România a început în 2019 și implică acțiuni concentrate pe trei direcții:

ADVERTISING

Desfășurarea unei campanii de educare adresate tinerilor, care se axează pe explicarea modului corect de colectare a deșeurilor pe fracții, respectiv plastic, hârtie, metal și sticlă, dar și a traseului deșeurilor după colectare, în stațiile de sortare/reciclare, pentru a îmbunătăţi calitatea colectării și gradul de reciclare și a contribui, astfel, la reducerea poluării cu ambalaje; 

Sprijinirea școlilor pentru optimizarea infrastructurii de colectare separată a deșeurilor reciclabile, alături de calibrarea optimă a volumului, distribuției și amplasării recipientelor dedicate colectării separate în interiorul și la exteriorul școlilor; 

Colectarea și corelarea de date de la furnizorul de salubritate contractat de autorităţile publice pentru ridicarea atât a deșeurilor reciclabile, cât și a celor menajere, cu obiectivul de a urmări calitatea colectării pe fracţii și a aduce îmbunătăţirile necesare în timp real.

Pentru a atinge toate obiectivele programului, ASAP România a încheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, cu Consiliul Național al Elevilor și cu GreenPoint Management.

Conform unor statistici Eurostat, România este pe locul 26 din cele 27 de ţări membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește rata colectării și a reciclării deșeurilor municipale. În 2019, în țara noastră, s-au reciclat doar 11,5% din totalul de deşeuri.

Despre ASAP România

ASAP (Armata Selectării Atente a Plasticului) este un program de responsabilitate socială care urmărește să genereze schimbare în comportamentul adolescenților față de plastic, de la utilizare la colectare selectivă și reciclare. Obiectivul ASAP este acela de a contribui activ la promovarea educației pentru mediu în rândul publicului țintă și de a crea cea mai mare infrastructură pentru colectarea selectivă a deșeurilor în vederea reciclării în toate școlile din România.

ASAP este un program susținut de Lidl România, care contribuie la obiectivele strategiei REset Plastic a Grupului Schwarz, din care retailerul face parte. Strategia REset Plastic cuprinde cinci zone de acțiune – de la evitarea folosirii plasticului în ambalaje și regândirea design-ului acestora, la reciclare și acțiuni de ecologizare, până la inovare și educare în domeniu. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați: