O tânără din Statele Unite a creat o aplicaţie care ajută utilizatorii să-şi urmărească şi să-şi reducă amprenta personală de carbon, adică emisiile totale de gaze cu efect de seră produse în urma alegerilor legate de consum.
În 2012, după ce a văzut “Food, Inc.”, un documentar care expune mai multe nereguli din industria alimentară, Sanchali Pal, care lucra în acea perioadă ca manager al unei cantine a Universităţii Princeton, a decis să facă ceva pentru a reduce amprenta de carbon a localului, scrie Busines Insider.
A început să comande mai multă mâncare pe bază de plante, iar în cele din urmă porţiile de carne servite la cantina frecventată de circa 200 de studenţi au fost reduse cu 25 la sută, echivalentul eliminării a 50 de maşini din trafic.
Mai departe, Pal a început să-şi monitorizeze propria amprentă de carbon. Împreună cu un grup de absolvenţi de la Harvard, unde a făcut un masterat în administrarea afacerilor, şi de la Institutul de Tehnologie din Massachusetts, a început să cerceteze modalităţi prin care poate fi măsurată amprenta de carbon a unei persoane.
În aprilie 2020, după ce a primit o finanţare de un milion de dolari, Pal a lansat în SUA aplicaţia Joro.
Utilizatorii îşi înrolează cardurile bancare în aplicaţie, care urmăreşte apoi achiziţiile făcute cu ele şi calculează echivalentul fiecărei achiziţii în kilograme de dioxid de carbon.
“Aşa se calculează amprenta de carbon la nivel naţional, urmărind fluxurile de capital dintre diferite produse. Dacă am putea aplica această metodologie la nivel personal, atunci oamenii ar avea acces la date în timp real, aşa cum au şi companiile sau ţările”, spune Pal.
Aplicaţia sa le oferă utilizatorilor şi sfaturi personalizate pentru a lua decizii de consum mai prietenoase cu mediul şi îi conectează cu proiecte prin care au posibilitatea să îşi neutralizeze amprenta de carbon.
C.S.