Un purtător de cuvânt al platformei digitale TikTok a respins îngrijorările formulate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la faptul că algoritmii platformei ”au fost amplificaţi cu conţinut favorabil unui anumit candidat” la alegerile prezidenţiale de duminică din România.
”Aceste … afirmaţii despre alegerile din România sunt inexacte şi înşelătoare, dat fiind că majoritatea candidaţilor şi-au stabilit o prezenţă pe TikTok şi câştigătorii şi-au făcut campanie şi pe alte platforme digitale în afară de a noastră”, a declarat purtătorul de cuvânt al TikTok, citat de Reuters.
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a cerut, marți, Comisiei Europene să deschidă o investigație oficială asupra rețelei chineze de socializare Tiktok, a anunțat Valentin Jucan, vicepreședinte al CNA.
Acesta spune că, potrivit raportului realizat de Expert Forum (EFOR) (Policy Brief nr. 190), candidatul independent Călin Georgescu a înregistrat o creștere semnificativă în preferințele electorale, de la 2% la 22%. Iar această evoluție a fost atribuită în mare parte unei campanii desfășurate pe TikTok, bazată pe:
- coordonarea unor conturi care au promovat activ conținut electoral, fără marcaje adecvate;
- amplificarea artificială a mesajelor prin algoritmi, utilizând hashtag-uri dedicate, precum #echilibrușiverticalitate, care au atras milioane de vizualizări.
”Aceste acțiuni au ridicat suspiciuni de manipulare a opiniei publice printr-o utilizare inadecvată a platformei Tik Tok și lipsa transparenței în gestionarea conținutului politic”, a spus vicepreședintele CNA într-o postare pe Facebook.
Comisia Europeană nu a răspuns la o solicitare de a comenta, trimisă prin e-mail, adaugă aceeaşi agenţie de presă.