Tipuri de campanii în Facebook și Instagram Ads

Facebook și Instagram sunt printre cele mai populare aplicații de Social Media, însă de ani buni, ele nu mai sunt folosite doar pentru interacțiuni între persoane, ci și ca instrumente utile pentru ca afacerile să ajungă la publicul lor țintă. De ce? Pentru că varietatea celor care le folosesc este atât de mare, iar prin intermediul lor te poți adresa celor pe care îi vizezi prin produsele sau serviciile pe care le oferi.

Pentru a ajunge la cei care te interesează, există diferite tipuri de campanii pe care le poți crea și gestiona, dar mai ales ale căror rezultate le poți măsura pentru a vedea dacă ți-ai îndeplinit obiectivele.

Dacă afacerea ta abia a fost lansată sau ești la început de drum în promovarea prin intermediul celor două aplicații, poți descoperi mai jos la ce fel de campanii poți apela pentru a atrage clienți noi.

Campanii prin care poți atrage și reține clienți prin experiențe vizuale

  • Campaniile de Brand Awareness

Să creezi un brand înseamnă să te impui pe piață ca unul dintre liderii în tipurile de produse sau servicii oferite. Calitatea și seriozitatea sunt printre cele mai importante caracteristici ale unei afaceri, însă atunci când vrei ca aceasta să crească, campaniile pe Social Media, cum sunt aplicațiile de Facebook și Instagram, îi pot oferi acel impuls de care are nevoie pentru a putea fi recunoscută.

Mai exact, prin Brand Awareness vei putea personaliza reclamele pentru publicul cu care afacerea ta se identifică.

  • Campaniile Lead Generation

Apărut în 2015 pe Facebook, conceptul de Lead Generation rămâne una dintre cele mai importante metode de a atrage interesul userilor față de produsele sau serviciile pe care le oferi.

Prin intermediul unor formulare pe care utilizatorii le pot completa fără a ieși din aplicație, vei obține informații folositoare despre interesele acestora.

  • Campaniile bazate pe imagini și video

Printre cele mai de impact campanii Facebook și Instagram Ads sunt cele bazate pe fotografii și video. Acestea sunt mult mai atrăgătoare din punct de vedere vizual, având rolul de a transpune userul în lumea acelor imagini. De asemenea, acestea sunt printre cele mai de succes reclame de care te poți folosi pentru afacerea ta.

  • Campaniile Carousel Ads

După cum spune și numele, prin Carousel Ads se poate crea o reclamă în care se pot agrega minim 2 și maxim 10 imagini și video-uri, fiecare cu link, titlu, descriere și buton de call to action propriu. Avantajul unei astfel de campanii este că oferă utilizatorilor mai multe puncte de interes din care le pot alege pe cele cu care se identifică.

  • Colecțiile care funcționează ca niște cataloage virtuale

Crearea unui catalog virtual prin care clienții pot căuta și găsi produsele de care sunt interesați sau care le-au atras atenția este posibilă prin intermediul unei campanii de tip Colecții. Posibilitatea de accesare imediată, precum și calitatea imaginilor sunt printre cele mai importante avantaje ale acestei metode de promovare.

  • Dynamic Ads & Remarketing

Reclamele dinamice sunt una dintre cele mai bune modalități de a personaliza experiența utilizatorilor prin afișarea directă a produselor pentru care aceștia și-au manifestat interesul. Interogările pe motoarele de căutare, pe site-uri web sau direct în aplicații pot genera informații importante despre preferințele acestora după care te poți ghida pentru a le prezenta ofertele tale.

Campaniile Facebook și Instragram au avut rezultate dovedite de-a lungul timpului, așadar, dacă te gândești să le folosești, vei observa beneficiile lor într-un timp destul de scurt.

Cum alegi tipul de campanie potrivit pentru afacerea ta

Alegerea unui tip de campanie depinde foarte mult de clienții pe care îi vizezi, astfel că este bine să stabilești de la început aspecte precum:

  • vârstele și ocupațiile acestora;
  • tipul de conținut pe care aceștia îl preferă;
  • interesele acestora și la ce tip de reclame reacționează cel mai bine;
  • dacă dorești să integrezi reclamele de pe Facebook și Instagram și cu alte rețele de socializare.

Pentru a putea seta un anumit tip de campanie trebuie mai întâi să identifici nevoile de creștere a businessului tău pentru a ști pe ce te axezi. De asemenea, trebuie sa știi și cu ce fel de conținut te vei prezenta în fața audienței tale.

În ziua de azi, multe persoane urmăresc diverse conturi pentru fotografiile postate, fiind destul de cunoscut impactul vizual asupra comportamentului de cumpărare al oamenilor de toate vârstele, care înclină să achiziționeze un bun care arată foarte bine și din care reiese calitatea sa. Această calitate trebuie să se reflecte și în imaginile oferite.

În ceea ce privește conținutul video, atât Facebook cât și Instagram au început să ruleze reels. Acestea se adresează publicului interesat de entertainment, așadar, și reclamele trebuie create plecând de la acest concept. Ele trebuie să fie dinamice și să ofere celor cărora se adresează răspunsuri la toate întrebările pe care le-ar putea avea într-un timp relativ scurt.

Indiferent de felul în care alegi să îți promovezi afacerea prin Facebook și Instagram Ads, administrarea unor conturi pe aceste două platforme trebuie să fie continuă, motiv pentru care colaborarea cu o agenție precum Limitless poate asigura atenția necesară pentru un flux optimizat care să ajungă la clienții existenți și la cei potențiali cât mai repede posibil.

Avantajele rulării de reclame pe Facebook și Instagram

Facebook și Instagram rămân două dintre cele mai importante rețele de socializare din lume, potențialul lor de a ajunge la cât mai mulți utilizatori fiind imens. Interesele diverse ale acestora pot oferi informații prețioase despre ce le place și tiparele lor de achiziții, așadar, din acest punct de vedere reclamele pot fi personalizate pe comportamentul fiecărui segment în parte.

În luna august a lui 2022, Facebook a anunțat introducerea unor noi tool-uri care prin automatizare vor detecta campaniile cu cea mai mare rată de conversie, astfel încât businessurile să poată țină pasul cu schimbările imediate ale comportamentului clienților lor. De asemenea, noile unelte oferă posibilitatea de a crea până la 150 de combinații automate de reclame.

Facebook și Instagram sunt, fără îndoială, platforme care mizează pe inovație și conținut personalizat pentru fiecare utilizator în parte, ceea ce seamănă destul de mult cu planurile multor businessuri. Acesta este unul dintre cele mai importante motive pentru care reclamele pe cele două rețele vor oferi experiențe userilor și nu doar conținut peste care aceștia vor trece imediat. În combinație cu afișarea lor în cele mai bune momente printr-o planificare minuțioasă, nu vor întârzia să ofere rezultatele așteptate și care pot fi măsurate destul de precis prin intermediul tool-urilor care permit și ajustările necesare.